در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

فرصتی که با اطلاع‌رسانی دیرهنگام از دست رفت/ مترجمان به حقشان می‌رسند؟

معافیت هنرمندان از پرداخت حق بیمه فروردین، اردیبهشت و خرداد دیر اعلام و باعث متضرر شدن برخی مترجمان شد.

محمدرضا اربابی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان، در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اطلاعیه جدید صندوق اعتباری هنر گفت: با توجه به اطلاعیه جدیدی که صندوق اعتباری هنر منتشر کرده است، هنرمندان از معافیت پرداخت حق بیمه ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد برخوردار هستند. البته این خبر خیلی دیر اعلام شد؛ چون تقریباً بسیاری از مترجمانی که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، حق بیمه خود را پرداخت کرده اند.

او افزود: منطقی و عقلانی است مترجمانی که حق بیمه ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد خود را پرداخت کرده اند، پرداختی شان به ازای ماه‌های تیر، مرداد و شهریور در نظر گرفته شود تا این افراد هم از این معافیت پرداخت حق بیمه هنرمندان بهره مند شوند. در همین خصوص نامه ای را دیروز برای صندوق اعتباری هنر ارسال کردیم و پیگیر جواب آن هستیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی مترجمان ادامه داد: اگر پرداختی مترجمانی که حق بیمه ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد خود را پرداخت کرده اند، برای ماه های بعد در نظر گرفته نشود؛ تبعیض میان هنرمندان قائل شده ایم و این افراد به دلیل خوش قولی و خوش حسابی شان در زندگی متضرر شده اند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار