اردوغان: ترکیه در چارچوب مقابله با کرونا، گردشگری پزشکی راه اندازی می‌کند

رئیس جمهور ترکیه از افتتاح دو بیمارستان در چارچوب گردشگری پزشکی و به منظور مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد کشورش بزودی در چارچوب گردشگری پزشکی، دو بیمارستان را در شهر استانبول افتتاح خواهد کرد.

اردوغان امروز در سخنانی که از تلویزیون این کشور پخش شد، در مراسم تکمیل بخش متروی «غیرت تپه- فروگاه استانبول» گفت: مقامات ترکیه بزودی دو بیمارستان «فرودگاه آتاتورگ» و «سنجاق تپه» را برای گردشگری پزشکی به افتتاح می‌رسانند.

وی در ادامه افزود: این دو بیمارستان به مبتلایان به ویرس کرونا، از جمله شهروندان خارجی، خدمات سلامت ارائه می‌دهد؛ بطوری که قرار است این افراد با هواپیما‌های خاصی به کشور انتقال داده شوند و بازگشت به کشورشان نیز از همین طریق خواهد بود.

اردوغان همچنین ابراز اطمینان کرد ترکیه از ویروس کرونا زودتر از کشور‌های دیگر جهان خلاص خواهد شد؛ به شرط آنکه مردم به تدابیر اتخاذ شده پایبند باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ترکیه توانسته نیاز‌های خود را پاسخ گوید و حتی کمک‌هایی را به خارج برای مقابله با کرونا بفرستد، کشور‌های پیشرفته (در این مسأله) ناتوان مانده اند.

پیشتر نیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود بزودی دو بیمارستان «فرودگاه آتاتورک» و «سنجاق تپه) را در استانبول ظرف کمتر از ۴۵ روز با هدف مقابله با ویروس کرونا خواهد ساخت.

«فخر الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه به تازگی گفته بود ترکیه توانسته است روند شیوع کرونا در کشور را تحت کنترل خود درآورد و از مرحله نخست مبارزه با شیوع کرونا عبور کرده و سرعت افزایش شمار مبتلایان و مرگ و میر‌های جدید کووید-۱۹ کاهش ملموسی داشته است؛ همچنانکه شمار زیادی نیز در این کشور از این بیماری بهبود یافته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار