رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد؛

لزوم تامین دستگاه‌های لرزه نگار و اعلان صوتی زلزله در پایتخت/ ایران زلزله خیز است

هاشمی درباره کمبود‌ها و اقدام‌های انجام شده در پایتخت برای مقابله با زلزله توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در تشریح مصوبات دویست و دوازدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه بیست و یکم اردیبهشت ماه برگزار شد ،گفت: پیش از جلسه امروز شورای شهر جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد که در آن طرح تفصیلی منطقه ۲۲ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که جلسه امروز حال و هوای زلزله‌ای داشت ،افزود: پس از آن تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نکاتی مربوط به افزایش تاب آوری پایتخت در مقابله با زلزله داشتند که در نطق و تذکر به آن اشاره کردند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: مهمترین مسئله که درباره زلزله مطرح شد و مورد توجه است کمبود دستگاه‌های لرزه نگار و هشدار صوتی زلزله بود که مصوبه تامین دارد، اما هنوز تامین نشده است.

هاشمی ادامه داد: زلزله موجب شد ترافیک تهران به هم بخورد و باید گفت در زمان زلزله سازمان‌ها نمی‌تواند در ساعات اولیه امدادرسانی کنند و این خود مردم هستند که باید در ساعت ابتدایی زلزله به هم کمک کنند.

او بیان کرد: زلزله تهران موضوع ملی است و شهرداری تهران نمی‌تواند به تنهایی اقدام‌های موثری انجام دهد و موضوعاتی مانند آب و برق اضطراری در اختیار شهرداری تهران نیست‌.

رئیس شورای شهر تهران افزود: هزینه تامین دستگاه‌های لرزه نگار در اختیار شهرداری تهران نیست و باید به این نکته تاکید کرد که کشور ایران کشوری زلزله خیز است و علت آن هم فلات‌ها و کوه‌های بلند است و با توجه به همین موضوع باید نگاه فرابخشی به زلزله داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: در بخش بافت فرسوده مصوبات خوبی مطرح و اقدام‌های خوبی در روستا‌ها و شهر‌ها انجام شده است، اما به دلیل عمق و گستردگی بافت فرسوده نیاز به افزایش سرعت عمل است.

هاشمی بیان کرد: پس از تذکرات و نکات زلزله‌ای وارد طرح تعیین حدود اختیارات کمیسیون‌های مناطق بود که اعضای شورای شهر تهران به لایحه شهرداری تهران رای موافق دادند و آن را به تصویب رساندند.

او بیان کرد: پس از ورود دستور بعدی با موضوع الزام شهرداری به ارایه لایحه حفظ بنا‌های تاریخی و معاصر شهر تهران شدیم که اعضای شورای شهر با بیشترین آرا ۲۰ رای موافق کلیات آن را به تصویب رساندند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار