حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

فوتبال گیلان هم در روزگاری که بحبوحه ویروس کرونا گریبان سرتاسردنیا گرفته،نزدیک به سه ماه به حالت اغما رفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، از آخرین چرخش توپ در ایران بیش از دو ماه می‌گذرد و دیدار تیم‌های تراکتورسازی تبریز و پارس جنوبی جم آخرین تقابلی بود که در لیگ برتر انجام شد و پس از آن دیگر هرگز سوتی در مستطیل سبز به صدا در نیامد و هیچ پرچمی بالا نرفت.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

در کشور‌هایی مثل هلند، فرانسه و آرژانتین فصل جاری لغو اعلام شده است، دراسپانیا، ایتالیا، آلمان و انگلیس، اما فوتبال در اواخر فصل بهار احتمالا باز هم از سر گرفته خواهد شد و در مواردی خاص همچون کشور‌های بلاروس و نیکاراگوئه فوتبال بدون لحظه‌ای توقف حتی در وانفسای کرونا ادامه پیداکرد.

در ایران، اما پس از سپری شدن فراقی نزدیک به سه ماه اندک اندک دوباره صدای پای فوتبال به گوش می‌رسد، اما فوتبالیست‌ها و مربیان تیم‌های گیلانی در این ایام تعطیلی مشغول به چه کاری بودند؟

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

جواد آقایی پور بازیکن جوان و ۲۱ ساله‌ی تیم سپیدرود رشت در این باره می‌گوید: در این روز‌ها بیشتر از همیشه دلتنگ فوتبال هستم و برای شروع مجدد مسابقات لحظه شماری می‌کنم، البته در این روز‌ها هرگز از توپ و تور جدا نبودم و سعی کردم با انجام تمرینات شخصی آمادگی بدنی خود را حفظ کنم.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

آقایی پور که دانشجوی حسابداری دانشگاه شهیدچمران رشت است بااشاره به اینکه این تعطیلی فرصت بیشتری را برای مطالعه کتاب و تماشای فیلم به وجود آورده است افزود: در این ایام مشغول کار‌های متنوع و جذابی نیز شدم که خواندن کتاب جنایت و مکافات اثر داستایوفسکی و تماشای فیلم مبارز از جمله آن‌ها بود.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

او با بیان اینکه خیلی از فوتبالیست‌های شخیص و شهیر دنیا با بخشیدن بخشی از دستمزد خود به سلامت بیماران و افراد آسیب دیده از ویروس کرونا کمک شایانی کرده اند افزود: من و دیگر اعضای تیم هم علاقه‌مند به انجام چنین کار‌های خیرخواهانه‌ای هستیم، اما دریافتی محدود، اجازه چنین کاری را از ما سلب می‌کند.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

اگر سری به اردوی دیگر تیم رشتی بزنیم و پای صحبت‌های سرمربی اش بنشینیم به سخنان جالبی برخواهیم خورد، مازیار ربیعی فر سرمربی تیم داماش گیلان در خصوص دوری از مسابقات گفت: در این روز‌ها که شرایط بسیار سخت و اضطراری است سعی کردیم تمرینات را به صورت انفرادی و مجازی برگزار کنیم، اما برای شروع مسابقات تیم‌ها به بیش از دو الی سه هفته بدنسازی نیاز دارند تا از وقوع مصدومیت‌های طولانی مدت و پی در پی مصون بمانند.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

او با بیان اینکه سلامت بازیکنان، مربیان و سایر اعضای باشگاه‌ها در درجه اول اهمیت قرار دارد افزود: مانند سایر تیم‌ها در سردرگمی و بلاتکلیفی قرار داریم و هر روز اخبار را رصد می‌کنیم تا از زمان شروع تمرینات گروهی با خبر شویم، اما در صورت اینکه سلامت اعضای باشگاه‌ها به خطر بیافتد مخالف سفت و سخت آغاز رقابت‌ها هستیم.


حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

ربیعی فر با اشاره به اینکه اعضای تیم داماش در تلاش هستند تا این تیم در میان نیمه بالایی جدول قرار گیرد افزود: در صورت ازسرگیری رقابت‌ها سعی می‌کنیم با تلاش و همت بازیکنان و اعضای کادرفنی و تدارکات و همینطور حمایت‌های اسماعیل حاجی پور مالک داماش، با شادمان کردن هواداران پرشورمان به هدف خود که حضور در نیمه بالایی جدول لیگ دسته اول است دست پیدا کنیم.

سرمربی داماش گیلان با حالت طنز آمیزی در واکنش به این سوال که اگر ویروس کرونا یک هیولای غول پیکر بود، کدام بازیکن خود را به جنگ با آن می‌فرستاد گفت: قطعا کنعان طاهرنژاد را به جنگ با کرونا می‌فرستادم، چون اطمینان دارم از پس آن برخواهد آمد!


حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

از اردوی ملوانان نیز پای صحبت محمدرضا نقدی پور بازیکن جوان این تیم نشستیم تا از حال و روز خود در ایام شیوع ویروس منحوس کرونا بگوید.

محمدرضا نقدی پور بازیکن تیم ملوان بندرانزلی گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا فقط در خانه ماندم و سایر اقوام و دوستان خود را نیز به در خانه ماندن تشویق کردم.

او با اشاره به اینکه با محمداحمدزاده سرمربی ملوان به صورت تلفنی و اینترنتی در ارتباط بوده است افزود: با توجه به اینکه فوتبال یک ورزش گروهی است، برگزاری تمرینات انفرادی فقط به منظور حفظ آمادگی جسمانی موثر واقع می‌شود و عدم برگزاری تمرینات گروهی از هماهنگی و انسجام تیم‌ها می‌کاهد.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

نقدی پور با بیان اینکه هنوز بسترلازم برای برگزاری مسابقات ورزشی فراهم نیست گفت: به نظر شخص بنده بهتر است همه مسابقات لیگ برتر و لیگ‌های دسته اول تا سوم فوتبال کشور به حالت مختومه در آید، چون برگزاری مسابقات حتی در حالت بدون تماشاگر علاوه بر احتمال آسیب به سلامت مربیان، بازیکنان و عوامل اجرایی می‌تواند به ضرر تیم‌های پرهواداری مثل ملوان که در حالت بحرانی قرار گرفته وبیش از پیش به هواداران عاشق خود نیاز دارد، تمام شود.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

او در پایان با اشاره به اینکه سقف آرزو‌های خود را حضور در تیم ملی فوتبال و پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران می‌بیند تصریح کرد: رویای کودکی ام حضور در باشگاه منچستریونایتد انگلیس بوده و هنوز هم این رویا را در سر خود می‌پرورانم.

حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

باز هم فوتبال بر می‌گردد تا دیدگان ما را تسخیر کرده و رنگ‌ها را در مقابل هم قرار دهد.

دوباره فوتبال برمی گردد و آدرنالین را با ارسالی مواج به اوج خود رسانده و برای لحظاتی ما را ماورای نیروی جاذبه از سطح زمین جدا می‌کند.

همه‌ ما در انتظار گلباران کرونا، چشم به راه بازگشت شکوه مندانه‌ی فوتبال هستیم.


حال و روز فوتبالی‌ها در گیر و دار کرونا

گزارش: رضا بزرگی

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.