داروی پرمصرف متوپرولول برای بیماران قلبی + فواید و عوارض

متوپرولول دارویی پرمصرف برای بیماران قلبی است که از مهم‌ترین کاربرد‌های آن تزریق به بیماری است که دچار حمله قلبی شده و در صورت اثرپذیری می‌تواند خطر مرگ را کاهش دهد.

داروی پرمصرف متوپرولول برای بیماران قلبی + فواید و عوارضبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، متوپرولول داروی مخصوص بیماران قلبی است که بر قلب و گردش خون در بدن تأثیر می‌گذارد.

این دارو برای درمان درد قفسه سینه (آنژین) و فشار خون بالا و همچنین کاهش خطر مرگ در نارسایی‌های قلبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تزریق متوپرولول در مرحله اولیه حمله قلبی به‌منظور کاهش خطر مرگ تجویز می‌شود.

در صورت بروز مشکل قلبی جدی (انسداد قلب، سندرم سینوس بیمار، ضربان قلب آهسته)، مشکلات شدید گردش خون، نارسایی شدید قلب یا سابقه ضربان قلب آهسته که باعث ضعف می‌شود نباید از متوپرولول استفاده کرد.

متوپرولول چگونه باید مصرف شود؟

متوپرولول باید با وعده غذایی یا بلافاصله بعد از غذا مصرف شود.

این دارو باید هر روز در زمان مشخص خود مصرف شود.

در صورتی‌که بیمار به عمل جراحی نیاز دارد باید پزشک معالج را نسبت به مصرف این دارو مطلع کند.

متوپرولول نباید به‌صورت ناگهانی قطع شود، چون ممکن است باعث بدتر شدن شرایط بیمار شود.

با توجه به این‌که فشار خون بالا غالباً نشانه‌های خاصی ندارد ممکن است با وجود بهبود ظاهری تا پایان عمر به مصرف این دارو نیاز باشد.

با توجه به بروز احتمالی سرگیجه، خواب‌آلودگی و منگی در زمان مصرف این دارو باید از انجام فعالیت‌هایی که نیازمند هشیاری است تا زمان کاهش اثرات آن پرهیز شود.

عوارض جانبی متوپرولول چیست؟

کندی ضربان قلب، تنگی نفس، افزایش سریع وزن، افسردگی، سرگیجه، احساس خستگی مفرط، اختلال در خواب، کاهش گردش خون در بدن و سردی دست و پا، اسهال و ... بخشی از عوارض شایع مصرف متوپرولول است که در صورت مشاهده پزشک معالج باید نسبت به آن مطلع شود.

تداخلات دارویی متوپرولول چیست؟

مقدار مصرف انسولین و دارو‌های خوراکی پایین‌آورنده قند خون هنگام مصرف همزمان با این دارو باید تنظیم شود تا از کاهش بیش از حد قند خون جلوگیری شود.

مصرف همزمان متوپرولول با دارو‌هایی همچون فورازولیدون و پروکاربازین به‌علت امکان افزیش شدید فشار خون توصیه نمی‌شود.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار