تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی و عشایری باید در سامانه بهین یاب ثبت شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی و عشایری و تبصره ۱۸ در سال ۹۸، باید در سامانه بهین یاب ثبت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، الله کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه بررسی تسهیلات تولید و اشتغالزایی با اشاره به جلسه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت ویدئو کنفرانس در چند روز اخیر اظهار داشت: تسهیلات پرداختی اشتغال روستایی و عشایری و تبصره ۱۸ در سال ۹۸، باید از سوی بانک‌ها در سامانه بهین یاب ثبت شود.

او افزود: در این جلسه گزارشی از روند وضعیت جذب تسهیلات روستایی و عشایری و تبصره ۱۸ ارائه شد که رضایت بخش نبود.

نصیری اضافه کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته تسهیلات پرداخت شده توسط بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در سامانه بهین یاب ثبت نشده است و اختلاف آماری به همین علت است، بنابراین علت کندی کار در جذب تسهیلات و عدم ثبت در این سامانه باید به سرعت مورد بررسی قرار بگیرد.

او ادامه داد: نیاز است کارگروهی برای بررسی این ناهماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها تشکیل شود و کارشناس مربوطه به بانک‌ها مراجعه و روند ثبت تسهیلات پرداخت شده را تا یک هفته آینده بررسی کند.

نصیری با بیان اینکه طبق آمار‌های ثبت شده کمتر از هشت درصد از ۱۵۶ فقره طرح‌های مصوب در ستاد تسهیل توسط بانک‌ها پرداخت شده است گفت: علت عدم پرداخت یا ثبت در سامانه توسط بانک‌های عامل باید بررسی و انجام شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار