لغو تمام مسابقات تیراندازی با کمان انتخابی المپیک

فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان اعلام کرد که امسال هیچ مسابقه انتخابی برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ برگزار نمی‌شود.

لغو تمام  مسابقات تیراندازی با کمان انتخابی المپیکبه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان چهار دوره مسابقات انتخابی المپیک توکیو ۲۰۲۰ را به سال ۲۰۲۱ موکول و تأیید کرده است که امسال هیچ رویدادی برای حضور در این بازی‌ها برگزار نخواهد کرد.

این نهاد جهانی سیستم اصلاح شده مسابقات انتخابی خود برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ و پارالمپیک توکیو را که به دلیل همه گیری ویروس کرونا تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاد، منتشر کرده است.

مسابقات انتخابی المپیک و پارالمپیک در قاره‌های آمریکا، اروپا و اقیانوسیه که قرار بود امسال برگزار شوند، به بهار و تابستان سال ۲۰۲۱ موکول شده اند.

آخرین مسابقه انتخابی المپیک  نیز جابجا شده و اکنون قرار است در کنار مسابقات جام جهانی پاریس در سال ۲۰۲۱ برگزار شود.

فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان مدت زمانی را که ورزشکاران بتوانند حداقل امتیاز ورودی المپیک را کسب کنند تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۱، تمدید کرده است.

این سازمان می‌گوید ۸۷ سهمیه از ۱۲۸ سهمیه تیراندازی با کمان برای توکیو ۲۰۲۰ پر شده است، و تمام سهمیه‌هایی که قبلاً توسط کشور‌ها کسب شده محفوظ بوده اند باقی می‌مانند.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز گفته است جایگاه ورزشکارانی که حد نصاب لازم برای حضور در توکیو ۲۰۲۰ صلاحیت کسب کرده اند، محفوظ است.

IOC به فدراسیون‌های بین المللی گفته است که در صورت امکان از سیستم‌های انتخابی اصلی خود استفاده کنند.

در بخش پارالمپیک نیز ۹۳ سهمیه از ۱۴۰ سهمیه موجود در تیراندازی با کمان، مشخص شده است.

گفتنی مسابقات المپیک از ۲۳ جولای تا ۸ آگوست و مسابقات پارالمپیک نیز ۲۴ آگوست تا ۵ سپتامبر ۲۰۲۱ در توکیو برگزار خواهد شد.


بیشتر بخوانید: احتمال برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی در سال ۲۰۲۱


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار