نقاهتگاه بیماران کرونایی در پلدختر وجود ندارد

رئیس مرکز بهداشت پلدختر از عدم همکاری دستگاه‌ها برای ایجاد نقاهتگاه بیماران کرونایی در این شهرستان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، سید عباس میرهاشمی  رئیس مرکز بهداشت پلدختر گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا مجموعه بهداشت و درمان پلدختر برای تحویل یک مکان جهت بستری بیماران کرونایی در حال رایزنی است، اما هنوز با وجود اینکه تعهد ضدعفونی آن نیز داده شده، به نتیجه نرسیده‌ایم و ادارات پای کار نیست.

او افزود: تاکنون در جلسه‌های مختلف مصوباتی مبنی بر جلوگیری از شیوع کرونا در این شهرستان در دستور کار قرار گرفته که هیچکدام اجرا نشده است.

رئیس مرکز بهداشت پلدختر بر لزوم تعیین نقاهتگاه برای بستری کردن مبتلایان به ویروس کرونا در پلدختر تاکید کرد و اظهارداشت: متأسفانه برگزاری مراسم‌های ترحیم از سر گرفته شده که باید این موضوع کنترل شود و نیروی انتظامی و دادگستری باید نسبت به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود پیدا کنند.

میرهاشمی با بیان اینکه گرمای هوا هیچ تأثیری در کاهش شیوع کرونا ندارد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود پلدختر در شیوع کرونا به سمت بحران برود و مردم نباید بی تفاوت باشند و چنانچه همکاری تمام ادارات شهرستان نباشد بهداشت و درمان به تنهایی از پس این مشکل بر نمی‌آید.

او گفت: در یک روز هفت نفر در پلدختر به ویروس کرونا مبتلا شدند که سه نفر از آن‌ها مربوط به یک خانواده در روستا‌های بخش معمولان بود که مشخص شد مهمان تهرانی این خانواده ناقل بوده و باعث ابتلای آن‌ها به این ویروس شده است.

میرهاشمی افزود: باید شلوغی خیابان امام خمینی (ره) به عنوان قلب شهر پلدختر کنترل شود و همچنین روستا‌های بخش معمولان جهت جلوگیری از افزایش شیوع ویروس کرونا کنترل شوند.

علی صفدر سیاوشی رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر نیز در سخنانی گفت: با وجود افزایش شیوع کرونا در پلدختر، اما متأسفانه در هیچ جا امکان ایجاد نقاهتگاه برای بستری مبتلایان به این بیماری پیدا نشده است.

او با بیان اینکه کودک ۴ ساله مبتلا به ویروس کرونا نیز در پلدختر داریم، افزود: این موضوع نشان می‌دهد که کرونا با کسی تعارف ندارد و حتی اطفال نیز از دست این ویروس در امان نیستند.

سیاوشی بر ورود جدی همه دستگاه‌ها برای اجرای محدودیت‌های لازم در شهرستان در جهت حفظ سلامت مردم تاکید کرد و یادآور شد: نمی‌توان نسبت به پیشگیری از شیوع کرونا بی‌تفاوت بود.

او افزود: ویروس کرونا در سطح شهرستان می‌چرخد، اما مکانی برای اسکان بیماران مبتلا نیست که ضرورت دارد با همکاری دستگاه‌های مختلف مکانی برای این موضوع تعیین شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پلدختر به برگزاری مراسم‌های ختم در شرایط کرونایی اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی با شرکت در این مراسم‌ها مردم را تهیج می‌کنند، از این رو شهردار باید نسبت به مسدود کردن جاده منتهی به گلزار شهدا اقدام کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.