محسنی بند پی خبر داد؛

زلزله بامداد امروز تهران خسارات مالی نداشت

استاندار تهران درباره زلزله شب گذشته تهران و میزان خسارات آن توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در گفت و گو تلویزیونی درباره زلزله شب گذشته اظهار کرد: امروز صبح شاهد زلزله با ۵.۱ ریشتر در دماوند شاهد بودیم که این زلزله تهران را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی بیان کرد: از زمان وقوع زلزله تیم‌های امدادی وارد عمل شدند و این تیم‌ها به روستا‌های شهرستان دماوند که نزدیک گسل مشا بودند اعزام شدند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه زلزله بامداد امروز ۲ فوتی داشت، افزود:در حادثه زلزله دو نفر فوت شدند یکی مردی ۶۰ ساله از گیلاوند که حین فرار دچار حادثه و ضربه به سرش شد و دیگری خانم ۲۱ ساله که از ترس زلزله جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: ۲هزار و ۶۰۰ نفر از تیم اورژانس، ۶ تیم امدادی هلال احمر به روستا‌های دماوند اعزام شدند و شرایطی را محیا کردند که مشکل خاصی تا این لحظه گزارش نشده است.

بندپی افزود: سایر مصدومان نیز به غیر از دو نفر که در حال حاضر در بستری هستند، به صورت سرپایی درمان شدند.

استاندار تهران گفت: بعد از زلزله حدود ۴۰ پس لرزه را شاهد بودیم که نیرو‌های امدادی در آمادگی کامل قرار دارند، انبار هلال احمر آماده است، مخازن ذخیره آب نیز این آمادگی را دارد که در صورت قطع انشعابات آمادگی رسیدگی داشته باشند.

استاندار تهران بیان کرد: ۱۷ مرکز ورزشی رو باز درب هایشان دیشب به روی مردم باز شد چرا که تهران به دلیل شرایطی خاصی که دارد و تراکم جمعیت بالایی و ساختمان‌های بلند باید در حالت آماده باش کامل باشیم.

وی خاطر نشان کرد: ما باید امداد‌های پهپادی را آماده کنیم، آمادگی بیمارستان‌ها در چنین شرایطی مهم است همچنین اپلیکشین "شهر آماده و شهروند آگاه" برای ارتقای دانش مردم و آگاه سازی مردم در مقابله با این پدیده از سوی شهرداری آماده شده است.

مقاوم سازی خانه‌های روستایی در استان تهران

وی با اشاره به لزوم مقاوم سازی خانه‌های روستایی گفت: در استان تهران ۸۰۶ هزار نفر جمعیت روستایی  با ۲۲۶ خانه روستایی داریم که برخی از آنها نیاز به نوسازی و مقاوم سازی دارد از این رو بنیاد مسکن نسبت به تشویق روستاییان جهت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت اقدام کند.

استاندار تهران با اشاره به لزوم آمادگی بیمارستان‌ها تاکید کرد: در غرب تهران بیمارستان میلاد، در شرق بیمارستان امام حسین، در مرکز تهران بیمارستان امام خمینی و در شمال تهران بیمارستان چمران همواره باید آمادگی لازم را داشته باشند به علاوه بیمارستان های خصوصی جدیدالتاسیس نیز در این زمینه همکاری کنند.

اتمام بیمارستان‌های نیمه تمام و بازسازی بیمارستان‌های فرسوده پیگیری می شود

محسنی بندپی به ضرورت تقویت زیرساخت های ارتباطات مخابرات اشاره کرد و افزود: آموزش لازم به مردم جهت آمادگی در صورت وقوع بحران ضروری است، همچنانکه در موضوع کرونا نیز همراهی و مشارکت مردم نقش موثری در مقابله با این ویروس داشته، در سایر بحران‌ها نیز این آمادگی باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: مکان های اضطراری برای اسکان موقت مردم از جمله در شهر آفتاب، نمایشگاه بین المللی تهران، حرم مطهر امام خمینی(ره) و همچنین ظرفیت مساجد باید به خدمت گرفته شود به علاوه اتمام بیمارستان‌های نیمه تمام و بازسازی بیمارستان‌های فرسوده جهت آمادگی بیشتر در برابر چنین حوادثی در دستورکار قرار دارد.

استاندار تهران سپس تاکید کرد: آماده باش در استان تهران استمرار دارد، همچنین استان های معین استان تهران نیز تا ۴۸ ساعت آماده باشند تا این موضوع به درستی مدیریت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم تهران از زلزله به کرونا در خیابان پناه بردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
((خدایا)) تو قصد کردی ما رو منقرض کنیا بیخیال ما شو دیگه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۳۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا رحمت کنه و آرامش به روح پر فتوح این دو عزیز بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدام زلزله مگر زلزله ۵ درجه ای غیر از ریختن چند برگ درخت قدرتی دارد خندم گرفت وقتی برنامه صدا و سیما و اطلاعیه های سازمان ها دیدم خوب بود ما در شرق و جنوب شرق آسیا نیستیم با زلزله ها ۷ درجه به بالا
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۷:۲۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدام زلزله مگر زلزله ۵ درجه ای غیر از ریختن چند برگ درخت قدرتی دارد خندم گرفت وقتی برنامه صدا و سیما و اطلاعیه های سازمان ها دیدم خوب بود ما در شرق و جنوب شرق آسیا نیستیم با زلزله ها ۷ درجه به بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
زلزله واقعاً ترسناکه
ظرف چند ثانیه همه چیز رو خراب می کنه
آخرین اخبار