پیش بینی برداشت ۴ هزار و ۶۰۰ تن خربزه در رامشیر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر با اشاره به آغاز برداشت خربزه از اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود ۴ هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت گردد.

محسن احمدی مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: وجود خاک حاصلخیز و شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان خوزستان سبب شده انواع محصولات کشاورزی نظیر؛ غلات، سبزی و صیفی، هندوانه و خربزه در این استان تولید و آن را به یکی از قطب مهم کشاورزی کشور تبدیل کند.

او افزود: شهرستان رامشیر هم بدلیل دارا بودن شرایط مناسب برای کشت محصولات، ۱۶۵ هکتار اراضی این شهرستان به کشت خربزه اختصاص یافت و عملیات برداشت این محصول از نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا کنون یک هزار و ۸۵۰ تن خربزه برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

احمدی به بیان اینکه عملیات برداشت خربزه در شهرستان رامشیر تا پایان خردادماه امسال ادامه دارد، اظهار داشت: پیش بینی تا پایان عملیات برداشت، ۴ هزار ۶۰۰ تن محصول برداشت گردد که علاوه بر تامین نیاز شهرستان، به سایر نقاط استان خوزستان و همچنین استان‌های اصفهان و تهران صادر می‌شود، البته در صورتیکه صادرات از سر گرفته شود، با توجه به اینکه از کیفیت خوبی برخوردار است، بازار خوبی در آنسوی مرز‌ها به خود اختصاص خواهد داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سطح زیر کشت به علت کاهش مزارع ثقلی و استفاده حداکثری از روش‌های قطره‌ای که باعث کاهش مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری شده است، کاهش نشان می‌دهد، ضمن اینکه برداشت خربزه برای ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.