همدلانه و مومنانه در مقابله با کرونا

در روزگاری که به واسطه شیوع ویروس کرونا همه با شرایط سخت اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند عده‌ای قدم در راه کمک به همنوعان نهاده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آغاز فرمان طرح مواسات و همدلی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در نیمه شعبان باعث تکاپو و نشاط خاصی در دل جوانان و مومنانی شد که دغدغه کمک به همنوعان را در دل داشتند.

در این بین مردم تربت حیدریه به واسطه روحیه جهادی، انقلابی و نوع دوست خود پیش قدم انجام این طرح شدند.

طرح مواسات سوار بر موج همدلی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی فاطمیان رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: پس از فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل گروه‌های طرح مواسات و همدلی برای تامین نیاز مردم و قشر‌های ضعیف، روحانیون و ائمه جماعات و هیئات مذهبی برای کمک به نیازمندان به میدان آمدند.

او افزود: با تلاش و همت صورت گرفته هیئات مذهبی تاکنون بیش از ده میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال در قالب ۲۶ هزار و ۷۰۰ بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌حیدریه  ادامه داد: انشاءالله در ایام شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) و شب‌های پر فضیلت قدر ۵۰ هزار پُرس غذای گرم توسط هیات مذهبی در ۹ منطقه و محله شهر توزیع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین فاطمیان بیان کرد: خیرین هیأت مذهبی با مشارکت در طرح‌های عام المنفه از قبیل تهیه جهیزیه عروس کمک به تهیه تجهیزات بیمارستان‌ها، کمک به اجاره مسکن نیازمندان بیش از ۵۱۸ میلیون ریال مشارکت داشته اند.

او با بیان اینکه این طرح همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سپاه پاسداران و کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک‌های جمع آوری شده به صورت محله محور توزیع خواهد شد.

طرح مواسات سوار بر موج همدلی


روحانیت محور اجرای مواسات و همدلی در تربت حیدریه


رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه با اشاره به نقش روحانیت در ایام کرونا در روستا‌ها، تاکید کرد: روحانیون و ائمه جماعات از آغازین روز‌های شیوع ویروس کرونا تحت عنوان طرح هجرت در روستا‌های این شهرستان مستقر شدند.

حجت‌الاسلام فاطمیان اظهار کرد: با کمک روحانیون و مردم روستا‌ها تاکنون یک هزار و ۸۰۱ بسته غذائی به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بین خانواده‌های نیازمند روستایی توزیع شده است.

 او با بیان اینکه روحانیون باهمت مردم اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک کردند، افزود: بیش از ۱۴ هزار و ۸۴۰ عدد ماسک به ارزش ۲۹۶ میلیون ریالدر این کارگاه‌ها تولید و در بین اهالی روستا‌ها توزیع شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه ادامه داد: به همت هیئات مذهبی و مردم روستایی شهرستان بیش از ۶۰ رأس گوسفند به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و یک راس گاو به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال جهت کمک به نیازمندان ذبح و توزیع شد.

حجت‌الاسلام فاطمیان بیان کرد: روحانیون در حوزه بهداشت و مواد بهداشتی نیز با همکاری دهیاری‌ها، شورای اسلامی و پایگاه‌های بسیج روستا‌ها تعداد بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ بسته بهداشتی به ارزش ۳۲۰ میلیون ریال را تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

انتهای پیام//ا.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.