حریرچی مطرح کرد؛

هشدار وزارت بهداشت نسبت به عادی سازی کرونا/خطر موج جدید کرونا با پرسه زنی مردم در بازار‌ها

معاون کل وزارت بهداشت گفت: هرگونه عادی سازی درباره بیماری کرونا عوارض غیر جبران ناپذیری وارد می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در اخبار ۲۱ شبکه یک اظهار کرد: تامین سلامتی و معیشت مردم دو هدف اصلی دولت ها و وزارت بهداشت برای مقابله با بیماری کرونا است و عدم رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی توسط برخی از مشاغل و رعایت نشدن فاصله گذاری اجتماعی خطرناک است و سلامت جامعه را به خطر می اندازد.

او افزود: هرگونه عادی سازی در خصوص بیماری کرونا عوارض غیر جبران ناپذیری وارد می کند و اگر مردم و دولت باید با یکدیگر همدلی و همکاری کنند، می توانیم شرایط را مدیریت کنیم، هر چند که این دوره طولانی شده است.

حریرچی افزود: بازگشایی مشاغل از طرف وزارت بهداشت ابلاغ می شود و مردم باید از حضور در سطح شهر بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند.

او گفت: متاسفانه برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها پرسه زنی می کنند که این موضوع خطر موج جدیدی بیماری را به  دنبال خواهد داشت.

حریرچی افزود: نوساناتی در ابتلا به بیماری داشتیم اما این تغییرات اندک ملاک عمل برای بیماری کرونا نیست، اثر هر اقدام اجتماعی در بخش سرپایی ۵ روز، در بخش بستری ۱۵ روز و مرگ و میر بعد از یک ماه مشخص می شود.

او ادامه داد: بیماریابی و غربالگری کرونا در کشور ما موفق بوده است و افراد بی علامت و کم علامت شناسایی شدند اما روند نزولی ابتلا در طی روزهای اخیر کند شده است و در برخی استان ها مثل خوزستان شاهد افزایش آمارهای ابتلا بودیم و این یک هشدار جدی محسوب می شود.

او افزود: اقدامات پیشگیرانه و شناسایی بیماران در انجام تست های زیاد در کشورمان برای بیمار یابی یک موفقیت بزرگ محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۱:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب قیمت ماسکهارو متعادل تر کنین مثل سابق ب قمیت 500 تومان
و مردم مجبور به ماسک زدن بکنین بطور قانونی

وقتی ایران ب خودکفایی رسیده برای تولید ماسک چرا قیمت باید 2 هزار تومان بشه اونم برای ماسک یکبار مصرف ؟

چرا تعداد آزمایشات ایران نسبت به کشورای فقیر یکسان هس ؟؟ درحالیکه ایران خودش تولید کننده کیت هس ؟ خون مردم آلمان رنگین تر هس ؟؟ صادر میکنین
تعداد آزمایش المان نسبت به ایران چندین برابر هس با جمعیت مساوی تقریبا جمعیت ایران
آخرین اخبار