تجلیل از معلمان نمونه وبرتر شهرستان کامیاران

مراسمی به منظور تجلیل از معلمان نمونه وبرتر کامیاران در محل زمین چمن ساختمان مدیریت آموزش وپرورش کامیاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، فرماندار شهرستان کامیاران در این مراسم  با تبریک هفته معلم گفت: معلم در فرایند تعلیم وتربیت نقش ویژه‌ای دارد و اهمیت جایگاه معلم در جامعه و رشد افکار و اندیشه افراد و توسعه و ترقی جوامع بر کسی پوشیده نیست.

مسعود الماسی با اشاره به وضعیت پیش آمده در کشور به جهت مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا،افزود: در شرایطی که مدارس تعطیل و فعالیت‌های درسی دانش آموزان به شیوه‌های مختلف در فضای خانه در حال استمرار و پیگیری است،والدین دانش آموزان نیز عملا در حال پیگیری آموزش فرزندان بوده و به صورت مستقیم در فرایند آموزش و یادگیری آنان ایفای نقش می کنندو این موضوع یعنی ایفای نقش والدین به عنوان یکی از اهداف تعلیم وتربیت که به واسطه شرایط کنونی تحقق یافته است.

او همچنین از معلمان و فرهنگیان به واسطه پیگیری و استمرار آموزش‌های درسی دانش آموزان به شیوه‌های مختلف از جمله در فضای مجازی تشکر کردوگفت: شبکه شاد (شبکه اجتماعی دانش آموزان) با پوشش بالای ۱۳ میلیون مخاطب در فضای مجازی یک دستاورد ارزشمند است که باید قدر این پتانسیل بوجود آمده را دانست و در جهت ارتقای شاخص‌های آموزشی و تربیتی از آن استفاده مناسب نمود.

فرماندار شهرستان کامیاران با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جهان و اقدامات انجام شده در کشور تاکیدکرد : عملکرد مدیریتی کشور در حوزه سلامت و مقابله با بیماری کرونا قابل قبول بوده و وضعیت ایران در این حوزه از بسیاری از کشور‌های جهان بهتر و سرآمد بوده است و در این زمینه پیشرفت‌های ارزشمندی نیز حاصل شده است.

الماسی برخورد صادقانه با مردم و اطلاع رسانی مناسب و به موقع را یکی از عوامل کسب موفقیت در بسیاری از حوزه‌ها ازجمله مقابله با این بیماری عنوان کرد وگفت: با ارایه اطلاعات درست در سطح شهرستان شاهد همکاری و همراهی بی نظیر اقشار و آحاد مردم هم در سطح شهر و روستا و هم همراهی و همدلی با مسئولین بودیم، که این همراهی و همکاری ارزشمند بوده و شایسته تقدیر می‌باشد.

 هادی اله ویسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان کامیاران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه معلمان، گفت:  رشد یک جامعه از سطح معلمان آن جامعه فراتر نخواهد رفت و ترقی و توسعه جامعه در گرو ارتقای سطح معلمان و توجه ویژه به آموزش و پرورش است و برنامه ریزی‌های مختلف باید حول محور تعلیم و تربیت و متولیان آن که همانا معلمان هستند، صورت گیرد.

او با اشاره به شیوع جهانی بیماری کرونا و لزوم پیشگیری و مقابله با این بیماری افزود: مدارس و فضا‌های آموزشی تعطیل گردیده است، ولی وقوع این وضعیت این نکته را به همگان یادآور گشت که هیچ چیزی جایگزین معلم و کلاس درس نمی‌گردد .

اله ویسی بیان کرد: در این برهه خاص از زمان فرهنگیان متعهد با درک درست موقعیت، استمرار فعالیت‌های یاددهی و یادگیری را به شیوه‌هایی دیگر از جمله تهیه محتوای آموزشی و ارایه به دانش آموزان به اشکال مختلف از طریق فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها  استمرار دادند.

در خاتمه این مراسم از ۲۱ نفر از معلمین نمونه و برتر شهرستان در حوزه‌های مختلف با اهدای لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.