بیش از ۷۴ درصد جمعیت استان کردستان سهام عدالت دارند

بیش ازیک میلیون و ۱۹۶ هزار نفر معادل ۷۴.۶ درصد جمعیت کردستان دارای سهام عدالت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد عظیم ملک مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانی واحد‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت استان یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر است، ولی طی سال‌های ۸۵ تا ۹۳، یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۸۳ نفر مشمول دریافت سهام عدالت شدند.

او با اشاره به اینکه ۶۱.۴ درصد از جمعیت کشور مشمول سهام عدالت هستند، افزود: تعداد مشمولان سهام عدالت در استان کردستان ۱۱.۲ درصد از کشور بالاتر است ضمن اینکه سه بار هم سود این سهام در سال‌های ۸۵، ۸۶ و ۸۷ به سهامداران پرداخت شده است.

ملک مجموع سود پرداخت شده به سهامداران عدالت در استان را ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این سهام مربوط به ۴۹ شرکت است که از این تعداد ۳۶ شرکت بورسی و مابقی غیر بورسی هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با اشاره به اینکه مدیریت سهام عدالت به دو شیوه مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود، گفت: در شیوه مدیریت مستقیم سهامداران باید همه مراحل سرمایه‌گذاری در بازار سهام را خود انجام دهند و در روش غیرمستقیم این کار توسط شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت در استان انجام می‌شود.

ملک با بیان اینکه شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت کردستان متشکل از تعاونی‌های سهام عدالت استان که از سال ۸۵ تاسیس شده، است، تاکید کرد: حداقل سهام عدالت مردم ۴۰۰ هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان است که امروز ارزش این سهام براساس برآورد‌های انجام شده حدود ۱۶ برابر شده است.

او در بخش دیگری از سخنانش به پذیره‌نویسی صندوق‌های قابل معامله واسطه‌گری یکم (ETF) اشاره کرد و افزود: دولت در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی، خصوصی سازی و تقویت بازار سرمایه سهام تعدادی از بنگاه‌ها و شرکت‌های دولتی را به مردم واگذار می‌کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.