ممنوعیت خرید و فروش طرح‌های اجاره‌ای واگذار شده کشاورزی

خرید و فروش و واگذاری طرح‌های اجاره‌ای واگذارشده کشاورزی و غیر کشاورزی ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام جزایری مدیر امور اراضی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: هر گونه واگذاری باغ چه به صورت فروش چه صلح در طرح‌های طوبی و عمان ممنوع است.

او افزود: طبق آیین نامه اجرایی و دستور العمل ضوابط واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیر کشاورزی از طریق کمسیون‌های ماده ۲ و ۲۱ به صورت استیجاری واگذار گردید و مستند به بند ۱ و ۴ ماده ۷ شرایط ضمن قرارداد اشخصاص حقیقی و حقوقی به هیچ نحو از انحاء بدون اخذ موافقت کتبی موجر حق واگذاری تمام یا قسمتی از منافع عین مستاجره را به صورت جزیی یا کلی تحت هر عنوان اعم از قطعی شرطی رهنی صلح حقوق مشارکت وکالت و ... را ندارد و هر قراردادی که بر خلاف این ماده با هر شخص حقیقی و حقوقی تنظیم و مبادله شود باطل و برای مؤجر حق فسخ قرار داد را ایجاد می‌نماید.

جزایری اضافه کرد: چنانچه مستاجر در طول مدت اجاره نسبت به انتقال عین مستاجره به هر نحو کتبی یا شفاهی و در قالب اسناد رسمی یا عادی مبادرت نماید طبق قوانبن جزایی قابل پیگیری و تعقیب کیفری است.

او ادامه داد: از سال ۱۳۸۸ تا کنون تعداد ۱۲ طرح به مساحت ۴۷۳ هکتار فسخ شده که از این تعداد شش طرح کشاورزی و شش طرح غیر کشاورزی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار