رئیس مهندسی و ساخت شرکت ملی حفاری ایران خبر داد؛

بومی سازی بیش از ۶ هزار قطعه پرمصرف در صنعت حفاری

منصور نژاد گفت: تعداد قابل توجهی از اقلام کاربردی، به همت متخصصان شرکت ملی حفاری و با همکاری صنعتگران خوزستانی، ساخته شد.

بومی سازی بیش از ۶ هزار قطعه پرمصرف در صنعت حفاریبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنود منصورنژاد رئیس مهندسی و ساخت شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به اینکه تولید قطعات پرمصرف در صنعت حفاری تا پیش از این در انحصار چند شرکت خارجی بود، بیان کرد: مدیریت پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران در این زمینه فعالیت‌های مؤثر و قابل توجهی انجام داده که حاصل آن بومی‌سازی ۶ هزار و ۹۲۳ قلم قطعه پرمصرف و حیاتی در صنعت حفاری است.

او تصریح کرد: در میان این قطعات که ورود آن‌ها به چرخه عملیات و عملکرد میدانی آن‌ها مورد تائید واحد‌های عملیاتی قرار گرفت، قطعات مربوط به تجهیزات فوران‌گیر‌های دورانی مورد استفاده در عملیات حفاری با هواست.

رئیس مهندسی و ساخت شرکت ملی حفاری ایران همچنین به طراحی و ساخت مجموع شافت و برنجی رزینگ لاین دستگاه حفاری ۵۳ فتح اشاره کرد و گفت: از دیگر موارد مهم، ساخت مجموعه سیستم جک هیدرولیک دستگاه حفاری دریایی مورب، استاپ رینگ تراولیگ بلاک و دیسک برک بالابرنده (drawworks) دکل‌های حفاری ۲۱ تا ۲۴ فتح و شیر ایمنی شش و پنج هشتم اینچ اداره ابزار در گردش حفاری است.


بیشتر بخوانید: زمان انتظار دستگاه‌های حفاری ۵ درصد کاهش یافت


منصورنژاد با بیان اینکه استفاده از مجموعه قطعات و تجهیزات ساخت داخل سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی در بر داشته است، افزود: برای امسال نیز فهرستی از اقلام و نیاز‌های تجهیزات اساسی با همکاری بخش‌های عملیاتی و پشتیبانی شرکت شناسایی و با همیاری سازندگان و صنعتگران داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای نخستین‌بار بومی‌سازی و ساخت داخل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار