هشدار وقوع آتش‌سوزی در سطح مراتع خرم‌آباد

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه به دستگاه‌های ذی‌ربط هشدارهای لازم جهت برنامه‌ریزی صحیح برای مهار آتش‌سوزی احتمالی داده شد، گفت: پیشگیری در این خصوص بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جعفر طولابی ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اتخاذ تمهیدات پیش‌گیرانه جهت مهار آتش‌سوزی‌های احتمالی در سطح شهرستان از جمله مصوبه‌های جلسه امروز بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بارندگی‌های مطلوب اخیر در خرم‌آباد، پوشش گیاهی در سطح مراتع رشد خوبی داشته و این موضوع احتمال آتش‌سوزی گسترده در این مناطق را در روزهای گرم پیش‌رو افزایش می‌دهد.

فرماندار خرم‌آباد با بیان اینکه به دستگاه‌های ذی‌ربط هشدارهای لازم جهت برنامه‌ریزی صحیح برای مهار آتش‌سوزی احتمالی داده شد، افزود: پیشگیری در این خصوص بسیار مهم بوده و بنابراین از همه ظرفیت‌های دستگاهی و محلی برای مقابله با آتش‌سوزی‌ها در سطح مراتع و جنگل‌ها بایستی استفاده کرد.

طولابی بر ارائه آموزش‌های لازم در جهت پیشگیری از آتش‌سوزی مراتع تاکید و تصریح کرد: اطلاع‌رسانی گسترده‌ای بایستی برای مهار حریق در سطح شهرستان انجام شود.

وی استفاده از بالگردها در مناطق صعب‌العبور جهت مهار آتش‌سوزی‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: بر اساس قانون جدید مدیریت بحران، استفاده از بالگردها به نیروهای مسلح واگذار شده است، از این‌رو ستاد مدیریت بحران استان در این خصوص هماهنگی‌های لازم را داشته تا در هنگام ضرورت بتوانیم از بالگردها استفاده کنیم.

فرماندار خرم‌آباد ادامه داد: استفاده از تجهیزات انفرادی همچون آتش‌کوب‌ها از دیگر ابزارهای مهار آتش‌سوزی‌ها هستند، از این‌رو مصوب شد منابع‌طبیعی از محل اعتبارات نسبت به تهیه و تامین این تجهیزات اقدام کنند.

انتهای پیام/د

برچسب ها: آتش سوزی ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.