یمن: هدف ائتلاف سعودی از بازگشایی فرودگاه‌ها انتشار ویروس کروناست

رئیس پارلمان یمن در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد هدف ائتلاف از بازگشایی برخی فرودگاه‌ها در یمن لغو محاصره نیست بلکه شیوع بیشتر کرونا با تشویق مردم به انجام مسافرت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المسیره، «یحیی علی الراعی» رئیس پارلمان یمن که وابسته به دولت نجات ملی است در نامه‌ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد ائتلاف سعودی-اماراتی سعی دارد ویروس کرونا را در سراسر یمن انتشار دهد.

وی گفت: حمایت ائتلاف سعودی-اماراتی از بازگشایی فرودگا‌ها به ویژه در شهر‌های «عدن، سیئون و ریان» با هدف برداشتن محاصره نیست بلکه برای تشویق مردم به مسافرت به ویژه افراد مشکوک و انتشار ویروس کرونا در سراسر یمن است و این اقدامی در ادامه تجاوزات ائتلاف به یمن از سال ۲۰۱۵ است.

وی همچنین حمله متجاوزان سعودی به کامیون‌های حامل مواد غذایی در گمرک «عفار» را نقض آشکار عرف منشور‌ها و قوانین بین المللی دانست.

الراعی افزود: هنگامی که سعودی‌ها از توقف جنگ سخن می‌گویند صد‌ها حمله جنگنده‌های سعودی بلکه هزاران حمله به زیرساخت‌ها و تاسیسات عمومی و خصوصی یمن انجام می‌دهند.

رئیس پارلمان یمن با اشاره به اینکه حرف و عمل سعودی‌ها درخصوص آتش‌بس یکی نیست این سوال را مطرح کرد که آیا منظور سران ائتلاف متجاوز توقف تیراندازی از سلاح‌های شخصی کلاشینکف و کُلت و مباح بودن بکارگیری سلاح‌های سنگین، موشک، بمب خوشه‌ای، سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی و سلاح هوایی است؟

وی تصریح کرد، ادامه حملات در ماه مبارک رمضان نشان می‌دهد ائتلاف سعودی هیچ احترامی برای این ماه و احساسات یمنی‌ها در این ماه قائل نیست.

الراعی با اشاره به اطلاع دبیرکل سازمان ملل از تمامی حملاتی که خسارات مالی و جانی بسیاری برای یمن داشته است، اعلام کرد که یمنی‌ها تمامی امکانات اندکی که در اختیار دارند را برای مبارزه با ویروس کرونا به کار گرفته‌اند.

رئیس پارلمان دولت نجات ملی یمن در این نامه از سازمان ملل خواست تا تدابیر لازم برای فشار بر ائتلاف سعودی برای متوقف کردن جنگ علیه مردم یمن به صورت کامل و دائم و برداشتن حصار را به کار گیرد چرا که ملت یمن اهل تسلیم شدن نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار