تاکید منتخبان مجلس بر ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی

منتخبان مجلس یازدهم شهرستان‌های شیراز بر ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت موجود بیکاری حال حاضر در سطح جامعه، تاکید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا پاک فطرت،  جعفر قادری و ابراهیم عزیزی، منتخبین مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در جلسه‌ای که به میزبانی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس برگزار شد بر ضرورت توسعه آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از راه‌های برون رفت از وضعیت موجود بیکاری حال حاضر در سطح جامعه، تاکید کردند.

حشمت کوشکی در این نشست، گفت: ماموریت‌های اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ارائه آموزش‌های مهارتی، پژوهش، تولید استاندارد‌های آموزشی و ارزشیابی نیروی کاراست.

او بیان کرد: آموزش‌ها در دو بخش دولتی و خصوصی به جویندگان مهارت ارائه می‌شود و استان فارس با دارا بودن ۵۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از ۸۰۰ آموزشگاه آزاد یکی از استان‌های تاثیر گذار و مهم در عرصه آموزش‌های مهارتی در سطح کشور می‌باشد.

کوشکی، گستره آموزش‌های مهارتی را بسیار وسیع توصیف کرده و بیان داشت: اقشار مختلف مردم از جمله دانش آموزان، دانشجویان، کارگران صنایع و صنوف، روستائیان، عشایر، کارجویان، سربازان، زندانیان و زنان سرپرست خانوار از جمله مخاطبان عمده ما در بحث آموزش‌های مهارتی هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس به ارائه برنامه ها، نقاط قوت و ضعف و برنامه‌های خاص اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در بحران کرونا در حوزه‌های مختلف پرداخت و خواستار توجه ویژه مسئولان به بحث آموزش‌های مهارتی شد.

پاک فطرت، منتخب مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس یازدهم گفت: نگاه مسئولان و دولت مردان باید در زمینه آموزش اصلاح شود و نگاه نمایندگان مجلس بایسـتی از مدرک گرایی به سـمت مهارت آموزی، که پیش زمینه رسیدن به اشتغال پایدار است، تغییر کند. وی بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به سایر دستگاه‌های متولی امر آموزش را بسیار ناچیز دانست و از لزوم گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای جهش تولید سخن گفت.

ابراهیم عزیز نیز گفت: برای اثر بخشی بیشتر آموزش‌ها مهارتی بایستی دو موضوع مزیت محور بودن و نیاز محور بودن آموزش‌ها را مد نظر قرار داد. منتخب مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس یازدهم همچنین خواستار تمرکز بر روی آموزش‌های بومی هر شهرستان به منظور تاثیر بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شد.

جعفر قادری، دیگر منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم نیز گفت: برای اینکه مردم بتوانند اعتماد بیشتری نسبت به عملکرد اصناف مختلف به خصوص مشاغل خدماتی داشته باشند لازم است تا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مشاغل موجود را تایید و رتبه بندی کند.

او از لزوم حمایت از بخش خصوصی در ارائه آموزش‌های مهارتی سخن گفته و بیان کرد: بخش دولتی فقط بایستی در مواردی که بخص خصوصی قابلیت آموزش به دلیل سرمایه گذاری‌های زیاد را ندارد به مباحث آموزشی ورود کند.

قادری توجه به آموزش‌های مرتبط با مشاغل خانگی و صنایع دستی و گردشگری را از ضروریات روز جامعه برشمرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار