کاهش مصرف آب با کشت چغندر قند پاییزه

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشت چغندر قند به منظور صرفه جویی آب در مناطق گرمسیری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، پیمان حصادی مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی در بازدید از مزارع کشت چغندر قند پاییزه شهرستان کازرون اظهار کرد: چنانچه کارخانه‌های قند مستقر در مناطق گرمسیری کشور با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند، این امر هم موجب ترغیب کشاورزان به تولید بیشتر چغندر قند می‌شود و در پی آن نیز میزان شکر تولید داخل هم افزایش می‌یابد.

او افزود: در مناطقی که کشت پاییزه چغندر قند انجام می‌شود، تعداد کارخانه‌های قندی که خریدار محصول چغندر قند کشاورزان هستند اندک است و همین امر موجب کاهش تولید شکر در داخل شده در حالی که اگر بتوانیم کارخانه‌های بیشتری را در این عرصه وارد کنیم، شکر مورد نیاز در کشور تولید خواهد شد.

پیمان حصادی تصریح کرد: در حال حاضر کشت چغندر قند در مناطق گرمسیری از جمله در جنوب استان فارس انجام و به دلیل اینکه برای آبیاری این نوع کشت بیشتر از بارش باران استفاده و در مصرف آب صرفه جویی می‌شود، کشت این محصول در پاییز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

او بیان کرد: میزان تولید محصول چغندر قند پاییزه در کشور بیش از ۷۰ تن است و افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول در سال ۹۹ می‌تواند نقطه قوتی برای کشاورزان چغندرکار باشد.

امسال ۷۵ هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت چغندر قند پاییزه اختصاص یافته است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار