اسپر: روسیه و چین از کرونا برای پیشبرد مقاصد خود در اروپا بهره می‌گیرند!

وزیر دفاع آمریکا، روسیه و چین را به سوءاستفاده از شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای پیشبرد اهدافشان متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرد روسیه و چین از وضعیت اضطراری ناشی از شیوع ویروس کرونا، برای پیشبرد منافع خود در اروپا سوء استفاده می‌کنند.

اسپر همچنین تلاش‌های چین برای ارتقای تجهیزات شبکه تلفن همراه هواوی را به عنوان یکی از اقدامات شرورانه این کشور توصیف کرد.

وزیر دفاع آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ایتالیایی «لا استامپا» درباره اینکه آیا روسیه و چین با ارسال کمک به ایتالیا قصد نفوذ در این کشور را داشته‌اند، گفت (واشنگتن) آگاه است که برخی (کشورها) سعی می‌کنند از این همه گیری به عنوان راهی برای سرمایه گذاری در صنعت و زیرساخت‌های حیاتی استفاده کنند، که تاثیر امنیتی آن درازمدت خواهد بود.

اسپر همچنین در این مصاحبه گفت مخالفان بالقوه قطعا تلاش می‌کنند تا از منافع خود برای پیشبرد آن‌ها استفاده کنند و در ناتو و اروپا اختلاف ایجاد کنند. وزیر دفاع آمریکا از شرکت فناوری هواوی و شبکه نسل پنجم ساخت این شرکت، به عنوان نمونه‌های برجسته از اقدامات شرورانه چین یاد کرد.

پیش از این نیز برخی مقامات آمریکایی چین را مقصر شیوع ویروس کرونا در جهان دانستند. رئیس جمهور آمریکا که در این میانه پیشرو است، شب گذشته بار دیگر با گرفتن انگشت اتهام به سوی چین، پکن را عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در جهان معرفی کرد و مدعی شد چین مرتکب اشتباه وحشتناکی شده است و سعی در مخفی کردن آن دارد.

او شب گذشته ضمن حضور در ساختمان یادبود لینکلن در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: فکر می‌کنم آن‌ها اشتباه وحشتناکی کردند و نخواستند آن را بپذیرند. به عقیده من، آن‌ها اشتباه کردند و سعی کردند آن را مخفی کنند

اتهام زنی وزیر دفاع آمریکا در حالی صورت گرفت که ایتالیا که به دلیل شیوع غیر قابل کنترل ویروس کرونا وضعیت فاجعه باری در میان کشور‌های دنیا داشت، کمک، تجهیزات پزشکی و ماسک از کشور‌های چین و روسیه دریافت کرد. روسیه حتی گروهی از پزشکان خود را برای کمک به مقابله با کرونا به ایتالیا اعزام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار