مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان:

برای تکمیل سد گابریک ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

هوشنگ ملایی گفت: عملیات اجرایی احداث سد گابریک با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب آغاز شده و برای تکمیل این سد ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، هوشنگ ملایی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: عملیات اجرایی احداث سد گابریک با ظرفیت ۲۷۰ میلیون متر مکعب آغاز شده و برای تکمیل این سد ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ملایی افزود: سد گابریگ اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تامین اعتبار تا سه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

او با تاکید بر لزوم احداث سد‌ها برای مهار روان آب‌ها و کاهش خسارات سیلاب به حداقل میزان ممکن، گفت: مطالعات برای احداث سد بر روی ۱۰ رودخانه از جمله رودخانه سدیج در شهرستان جاسک، رودخانه شریفی در بشاگرد، رودخانه زرانی در میناب، رودخانه جاماش در بندرعباس، رودخانه برآفتاب در حاجی‌آباد و رودخانه کمشک در بستک در حال انجام است.

ملایی افزود: احداث سد در رودخانه‌های جاماش، برآفتاب، زرانی و شریفی از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: در صورت احداث سد در رودخانه جاماش دشت‌های قلعه‌قاضی و تخت تقویت خواهند شد و فرصت مناسبی نیز برای تامین مصارف صنعتی ایجاد می‌شود.

ملایی افزود: احداث سد در رودخانه برآفتاب نیز موجب توسعه کشاورزی در دشت حاجی آباد به خصوص سرچاهان و تزرج خواهد شد.

ملایی با بیان اینکه ایجاد سد در رودخانه شریفی هم به اشتغالزایی در شهرستان بشاگرد کمک زیادی خواهد کرد، گفت: کمک به بهبود سفره‌های زیر زمینی و احیای دشت کریان از جمله مزیت‌های احداث سد در رودخانه شریفی شهرستان بشاگرد خواهد بود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.