مایک پنس به اشتباهش در زمان ملاقات از بیماران کرونایی اذعان کرد

معاون رئیس‌جمهور آمریکا استفاده نکردن از ماسک در ملاقات ماه گذشته خود از بیماران کرونایی را اشتباهی بزرگی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، روز یک‌شنبه در مصاحبه با خبرنگاران ملاقات ما گذشته خود از بیماران مبتلا به کرونا بدون استفاده از ماسک را اشتباه بزرگی دانست.

پنس که به علت این کار خود ماه گذشته مورد انتقادات بسیاری قرار گرفت، به خبرنگاران گفت: «استفاده نکردن از ماسک در ملاقات ماه گذشته‌ام از بیماران مبتلا به کرونا در میو کلینیک اشتباه بزرگی بود که مرتکب شدم.»

بسیاری از منتقدین او اعتقاد داشتند این رفتار پنس، که به عنوان رئیس کمیته مقابله با کرونا از سوی ترامپ انتخاب شده، نشان می‌دهد او تلاش برای کاستن شدت همه‌گیری ویروس کرونا را نادیده گرفته است. در آن زمان بیش از ۶۷ هزار نفر در آمریکا به این ویروس مبتلا شده بودند.

پنس در آخرین حضور خود همراه با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و در کاخ سفید بیان کرد با اطمینان به اینکه خطری برای کسی بوجود نیاورده معتقد است باید برای حفظ سلامتی از ماسک استفاده می‌کرده است.

او در سخنان خود گفت: «فکر نمی‌کنم الزامی برای استفاده من از ماسک وجود داشت، اما بهتر بود این کار را می‌کردم.»

پنس در پاسخ به عکس‌هایی که ماه گذشته منتشر شد و او را در ملاقات با بیماران مبتلا یه کووید-۱۹ بدون استفاده از ماسک نشان می‌داد گفت مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرده استفاده از ماسک برای این است که مبتلایان ویروس را پخش نکنند و این کار حفاظتی از افراد سالم در مقابل ابتلا به این ویروس نخواهد کرد.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه بیان کرد از او و ترامپ به طور مکرر تست کرونا گرفته می‌شود.

هفته گذشته اخباری مبنی بر آنکه ترامپ مکررا تست کرونا می‌دهد، ولی اعضای کنگره دسترسی به چنین امکاناتی ندارند، منتشر شد که با انتقاد بسیاری همراه بود.

تاکنون آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان ۳,۵۶۷,۰۰۱ اعلام شده که آمریکا با ۱,۱۸۸,۴۲۱ مورد ابتلا در رأس کشور‌های جهان قرار دارد. از روز گذشته تاکنون ۲۹۹ مورد جدیدِ ابتلا در این کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار