یوسف نژاد در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

پذیرش استقلال و پرسپولیس در بورس تا ۶ ماه آینده هم ممکن نیست

نایب رئیس فراکسیون ورزش گفت: با محدودیت‌های فعلی سرخابی‌ها، امکان پذیرش آنها در بورس ظرف ۶ ماه آینده وجود ندارد.  

علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط و امکان واگذاری و خصوصی سازی دو  باشگاه استقلال و پرسپولیس تهران گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره این موضوع  دو قانون بودجه ۹۸ و  ۹۹ با احکامی صادر کردند که پس از آن مقرر شد وزارت ورزش و جوانان باید نسبت به واگذاری این دو باشگاه از طریق بورس و فرابورس اقدام کند.

او با تأکید بر اینکه تا زمان اجرایی نشدن شرایط پذیرش در بورس و فرابورس، واگذاری این دو شرکت فرهنگی و ورزشی ممکن نیست، یادآور شد: اظهار نظر‌ در مورد تاریخ واگذاری این دو باشگاه با توجه به شرایطشان مشکل است؛ چراکه معمولاً دو باشگاه نظام مالی شفاف برای پاسخگویی ندارند و همین مسئله حضور آنها را مشکل می‌کند.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در تشریح شرایط حضور در بورس و فرابورس بیان کرد: برای تحقق این مسئله در بازار اصلی بورس، حداقل سرمایه ثبت شده دو باشگاه باید ۳۰۰ میلیارد تومان و در بازار فرعی هم حداقل ۱۵۰ میلیارد تومان باشد. به علاوه لازم است حداقل مجموع حقوق صاحبان سهام در زمان پذیرش ۹۰ میلیارد تومان باشد.

یوسف نژاد درباره حداقل سرمایه ثبت شده دو باشگاه افزود: این مقدار در فرابورس بین ۱۵ تا ۵۰ میلیارد تومان است، حداقل سهام شناور آزاد از شروط دیگر است که در بورس باید بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و در فرابورس هم باید بین ۵ تا ۱۹ درصد از سهام به صورت شناور آزاد باشد.

او گفت: شرط دیگر برای واگذاری در بورس، سودآوری دو باشگاه است که بر اساس آن، باید ترازنامه(بیلان) سه دوره مالی منتهی به پذیرش آن‌ها در بورس، نشان دهنده سوددهی باشد، البته این موضوع در فرابورس، یک سال مالی منتهی به پذیرش است.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس در توضیح شرط چهارم و پنجم پذیرش در بورس تصریح کرد: سابقه فعالیت سه ساله در این رشته را هر دو باشگاه دارند و همچنین حداقل تعداد سهام‌داران برای بورس کمتر از ۱۰۰۰ نفر و در فرابورس هم کمتر از ۲۰۰ نفر نباید باشد.

او بیان کرد: نسبت حقوق صاحبان سهام به کل دارایی‌ها در بورس باید حداقل ۳۰ درصد و در فرابورس هم لازم است حداقل ۱۵ درصد باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس اظهار کرد: اگر دو باشگاه این شرایط را نداشته باشند، اصلاً در بورس پذیرش نمی‌شوند و با محدودیت‌های موجود، امکان پذیرش آنها در بورس ظرف ۶ ماه آینده هم وجود ندارد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار