شمار مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان به دو هزار و ۷۰۴ نفر رسید

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به دو هزار و ۷۰۴ تن رسیده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان از ثبت ۲۳۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان امروز (یکشنبه ۱۴ ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت: این موارد تازه شامل ۶۳ مورد در کابل، ۵۴ مورد در قندهار، ۱۹ مورد در هرات، ۱۴ مورد در پنجشیر، ۱۳ مورد در تخار، ۱۲ مورد در ننگرهار، ۱۰ مورد در هر یک از ولایات سمنگان و غور، ۹ مورد در بغلان، ۷ مورد در میدان‌وردک، ۵ مورد در هر یک از ولایات بادغیس، بامیان و لغمان، ۳ مورد در سرپل، ۲ مورد در هر یک از ولایات پروان و کنر و ۱ مورد در هر یک از ولایت‌های هلمند و فراه می‌شود.

سخنگوی وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان تاکید کرد که با ثبت این موارد تازه، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر افغانستان به دو هزار و ۷۰۴ تن رسیده که از این میان، بیشتر آن‌ها به ترتیب از ولایت‌های کابل، هرات، قندهار و بلخ بوده‌اند.

وی اضافه کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ نفر شامل ۶ تن در هرات، ۵ تن در لغمان و ۳ تن در ننگرهار بهبود یافته‌اند که شمار بهبودیافتگان به ۳۴۵ تن رسیده است.

مایار افزود که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲ فرد مبتلا به ویروس کرونا شامل ۳ تن در غزنی، ۲ تن در فاریاب، ۲ تن در بلخ، ۲ تن در پروان، ۱ تن در ننگرهار، ۱ تن در قندوز و ۱ تن در بامیان جان باخته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار