طرح افزایش عملکرد گندم در مزارع کشاورزی قزوین اجرا می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برای دومین سال متوالی، این استان به عنوان پایلوت طرح افزایش عملکرد گندم و نظام‌های گندم بنیان در اراضی دیم کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  مجید اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه طرح افزایش عملکرد گندم در مزارع کشاورزی بریا دومین سال متوالی اجرا می‌شود، گفت: هدف از اجرای این طرح این است که؛ تا پنج سال میزان عملکرد و تولید گندم در اراضی دیم به ۲۵ درصد وضعیت موجود افزایش می‌یابد.

او اظهار داشت: این طرح در سال گذشته در شهرستان آوج اجرا شد که با برنامه ریزی‌های انجام شده؛ امسال علاوه بر این شهرستان، در اراضی دیم شهرستان‌های قزوین و تاکستان نیز اجرایی می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه گندم به عنوان مهم‌ترین محصول استراتژیک کشاورزی کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارد گفت: دولت در تلاش برای حفظ خودکفایی گندم است که طرح افزایش عملکرد گندم نیز در همین زمینه قرار دارد.

اسماعیلی افزود: در این طرح با تکیه بر روش‌های نوین کشت و استفاده از بذور اصلاح شده برای افزایش تولید محصول اقدام می‌شود.

به گفته او، امسال ۱۰۶ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم استان به زیر کشت گندم رفته که این میزان نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول پیش بینی کرد امسال ۳۳۵ هزار تن گندم از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.