پیش بینی برداشت ۲۰۰ تن ترخون در گلباف کرمان

مدیر جهاد کشاورزی بخش گلباف با بیان اینکه برداشت ترخون در بیش از ۸۵ هکتار از اراضی گلباف کرمان آغاز شده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال، ۲۰۰ تن ترخون از اراضی این بخش برداشت شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فولادی، مدیر جهاد کشاورزی بخش گلباف گفت: بارندگی‌های امسال در افزایش کمی و کیفی محصول ترخون تاثیر بسزایی داشته است.

او  با بیان اینکه برداشت ترخون در بیش از ۸۵ هکتار مزارع ترخون گلباف از توابع شهرستان کرمان آغاز شده است، افزود: پیش بینی می شود از هر هکتار ۲ و نیم تا ۳ تن ترخون خشک و ۱۰ تا ۱۲ تن ترخون‌ تر و در مجموع ۲۰۰ تن برداشت شود که در مقایسه با پارسال ۲۵ درصد افزایش محصول خواهیم داشت.

فولادی تصریح کرد: ترخون گلباف، به علت اسانس بالا در بازار‌های جهانی مشتریان زیادی دارد و در حال حاضر به کشور‌های اروپایی از جمله آلمان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

او بیان داشت: برداشت محصول ترخون در بخش گلباف کرمان که عطر و طعم و کیفیت بسیار خوبی دارد، هر ساله از نیمه اول اردیبهشت آغاز می‌شود و تا آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۲۲ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترخون گلباف خیلی عالیه وهمچنین سیرشهدادحیف شهدادوگلباف رسیدگی بهشان نمیشه کوچه وخیابانشان خیلی اوضاعشان بده کاش مسئولین رسیدگی میکردند