بیانیه بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت هفته گرامیداشت یاد و مقام معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بسیج اساتید استان اصفهان به مناسبت هفته گرامیداشت یاد و مقام معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: بر اساس آیات قرآن، تعلیم از شئون الهی است که در بین انسان‌ها به عهده انبیاء و اولیاء گذاشته است و در طول تاریخ بشریت انسان‌های بسیاری نیز وظیفه تعلیم و البته زحمات آن را به جان خریده‌اند تا با علم‌آموزی شرایط بهتری برای بشر فراهم شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: روز دوازده اردیبهشت مصادف با شهادت استاد مرتضی مطهری به‌عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است، انسان والامقامی که عمر خود را در تعلیم مبانی فکری اسلام به جوانان صرف کرد و به فرموده رهبر معظم انقلاب آنچه در زندگی استاد شهید آیت‌الله مرتضی مطهری بیش از همه خودنمایی می‌کند‏، این است که حیات پربرکت ایشان همواره برمدار ارزش‌ها و کرامت انسانی چرخید و ایشان همواره تمام سعی خود را برای شناساندن بهتر خدا، مکتب و دین اسلام برای دیگران به کار بستند و به هیچ بیگانه‌ای مجال تجاوز به ارزش‌های دین اسلام را ندادند.

در بخش دیگری از این بیانیه آورده شده است: بسیج اساتید استان اصفهان با یاد و گرامیداشت شهید مطهری این روز را به تمامی جهادگران عرصه تعلیم و تربیت، اساتید دانشگاه‌ها و معلمان بزرگوار تبریک عرض کرده و از مسؤولان محترم حوزه تعلیم و تربیت درخواست می‌کند ضمن توجه دقیق به فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی اقدامات عملی در راستای اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش را بکار ببندند.

در پایان این بیانیه آمده است: همچنین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر فرزانه انقلاب یعنی بهبود معیشت و منزلت این قشر فرهیخته را مورد بررسی قرار داده و برای رفع مشکلات موجود برنامه‌ریزی کنند تا به توفیق الهی تکریم مقام استاد و معلم، در فضاى فرهنگى جامعه و در ذهن مردم بیش‌ازپیش تشدید شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.