پمپئو: خروج از برجام امنیت آمریکا و اسرائیل را بیشتر کرد

وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد خروج از توافق هسته‌ای ایران باعث امنیت بیشتر واشتگتن و تل‌آویو شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری بار دیگر ادعا‌های تکراری مقامات واشنگتن در خصوص برجام و تحریم تسلیحاتی ایران را مطرح کرد.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی که در صفحه شخصی توئیتر خود منتشر کرد، خطاب به الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست نوشت: آمریکا و اسرائیل خارج از توافقنامه ایران، که تلاشی ناکام برای تسکین تروریست‌ها بود، امن‌تر هستند. اما متشکرم که تصریح کردید شما می‌خواهید تحریم تسلیحاتی در ماه اکتبر برداشته شود.

پمپئو شب گذشته نیز در حساب توئیتری خود به پیام الیزابت وارن، سناتور آمریکایی، در خصوص تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران پاسخ داد.

پمپئو طی این پیام خطاب به نماینده دموکرات مجلس سنای آمریکا نوشت: «سناتور وارن باید یک بار دیگر قانون را مرور کند. حقوق آمریکا ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل با حقوقمان در برجام فرق دارد، اجازه دهید فروش سلاح‌های چین به ایران در روز ۱۸ اکتبر را به شما یادآوری کنم. با ارسال کدام سلاح مشکلی ندارید؟ یک جفت تانک وی‌تی-۴. چطور است؟»

سناتور وارن طی پیامی در حساب توئیتر خود نوشته بود که دولت ترامپ از برجام خارج شده حال آن‌که آمریکا ذیل توافق برجام می‌توانست تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند. این اظهارات وارن خشم پمپئو را در پی داشته است.

وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس خبری خود در روز چهارشنبه هم مجددا به نگرانی آمریکا از پایان تحریم‌های تسلیحاتی ایران اشاره کرده و مدعی شده بود که آمریکا هر کاری که بتواند انجام می‌دهد تا این تحریم‌های تسلیحاتی تمدید شود، حتی اگر سایر کشور‌های عضو شورای امنیت در این‌باره همکاری نکنند.

اخیرا روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرده است دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

بر این اساس، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علی‌رغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

پس از توافق هسته‌ای ایران، قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل این توافق در شورای امنیت به تصویب رسید. این قطعنامه خرید تسلیحات تهاجمی از سوی ایران را تا اکتبر ۲۰۲۰ محدود کرد. با رفع محدودیت‌های شورای امنیت، ایران می‌تواند از کشور‌های جهان تسلیحات خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۹ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
مرگ بر ترامپ وپمپو قاتل
آخرین اخبار