درگیری نیرو‌های انصارالله و دولت مستعفی یمن در الحدیده

منابع خبری از درگیری امروز نیرو‌های انصارالله و دولت مستعفی یمن در الحدیده خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های خبری اعلام کردند درگیری‌هایی امروز میان نیرو‌های انصارالله از یکسو و نیرو‌های وابسته به دولت عبدربه منصور هادی (دولت مستعفی یمن) از سوی دیگر در استان الحدیده در غرب یمن به وقوع پیوست.

مرکز رسانه‌ای تیپ عمالقه ارتش یمن (یکی از تشکیلات فعال در نیرو‌های مشترک یمن) در این خصوص مدعی شد نیرو‌های انصارالله تلاش کردند تا از طریق دو روستای «المقانع» و «الشعینه» در جنوب شرقی استان الحدیده بسوی شهر «حیس» بیایند؛ اما نیرو‌های مشترک در برابر آن‌ها ایستادند و خسارت‌های جانی و مالی به آن‌ها در این درگیری‌ها وارد کردند.

مرکز رسانه‌ای تیپ عمالقه همچنین مدعی شد این، دومین باری است که در ۲۴ ساعت گذشته نیرو‌های انصارالله تلاش دارند تا در شهر حیس پیشروی کنند.

از سوی دیگر، رسانه‌های یمنی در خبری فوری از درگیری‌های شدید میان شبه نظامیان شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به امارات و نیرو‌های دولت مستعفی یمن خبر دادند.

منابع محلی اعلام کردند درگیری‌های شدیدی صبح امروز جمعه در «حدیبو» پایتخت استان سقطری و نیز جزیره سقطری میان نیرو‌های شورای انتقالی و نیرو‌های وابسته به عبدربه منصورهادی درگرفت.

طبق اعلام این منابع، این درگیری‌ها اندکی پس از حمله نیرو‌های شورای انتقالی به منظور تسلط بر حدیبو، پایتخت سقطری به وقوع پیوست که در طی آن، نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی یمن با آن مقابله کردند.

همچنین در خبری دیگر از یمن، رسانه‌های این کشور از وقوع انفجاری شدید خبر دادند که صنعا، پایتخت این کشور را به لرزه درآورد. به نوشته پایگاه المشهد الیمنی، ساکنان محلی از شنیده شدن این انفجار در نزدیکی خط فرودگاه جدید در شمال صنعا خبر دادند. این منابع همچنین اعلام کردند این انفجار بر اثر بمباران هوایی جنگنده‌های ائتلاف به وقوع پیوسته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار