پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلم

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در پیامی هفته معلم را تبریک گفت.

پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش به مناسبت هفته معلمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته معلم پیام تبریک صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»

«خداوند کسانی از شما را که ایمان آورده اند بالا می‌برد و بر کسانی که بهره‌ای از علم دارند، درجات بزرگی می‌بخشد. (مجادله/۱۱)

معلمان قافله‌سالاران کاروان روشنگری اند که با مجاهدت خود، تمدن را معماری و جامعه را باغبانی می‌کنند. تعلیم و تربیت، مأموریتی است که خداوند به پیامبران خود سپرده است و اشتغال به معلمی، عالی‌ترین کوشش برای تشبه به اولیای خداوند است.

فرهنگیان گرانقدر!

امسال در حالی در آستانه روز باشکوه معلم قرار گرفته ایم، که معلمان ایران‌زمین در کارزاری شبانه‌روزی برای دسترسی همه کودکان به آموزش و پرورش به سر می‌برند. طی دو ماه گذشته همه‌گیری کرونا، زندگی آحاد ملت ایران را تحت تأثیر خود قرار داده است، اما معلمان پیش از آن که در پی چشم‌انداز عادی شدن اوضاع باشند، کوشیدند تا خود را به سرعت با وضعیت جدید منطبق کنند.

وضعیت فوق‌العاده و پیش‌بینی‌ناپذیری به وجود آمد که زیرساخت‌ها و امکانات آموزشی را به چالشی بی‌سابقه فراخواند. با این حال آن چه که توانست یاری‌گر آموزش و پرورش در این وضعیت بغرنج باشد، ایثار و ازخودگذشتگی معلمانی بود که با ابتکارات فردی و در عین حال صرف فوق‌العاده وقت، کوشیدند آموزش و پرورش را به بهترین نحو با امکانات موجود منطبق کنند و ثابت کنند که «آموزش تعطیل نیست».

در این شرایط شما بودید که نشان دادید هر کجا ملت به مجاهدت نیاز دارد و فدایی و مدافع می‌خواهد، معلمان در کنار مردم و در خط مقدم حضور دارند و همانگونه که پزشکان، پرستاران و کادر درمانی کشور حماسه ساز شدند؛ شما نیز جایگاه رفیع معلم را بر قله‌های افتخار به نمایش گذاردید. این حماسه و این روز فرخنده بر یکایک شما خجسته باد!

۱۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۹، روز تجلیل از ایثارگران دانش‌گستری است که طی دو ماه گذشته انجام وظایف شغلی برای ایشان روز، شب، تعطیلی، استراحت و هیچ چیز دیگری نمی‌شناخته است. معلمان و خانواده‌های ایشان، تجربه زائدالوصفی از درهم‌آمیختگی محیط کار و فضای خانه و اوقات فراغت و زمان کار را از سر می‌گذرانند. روز معلم امسال، تنها به تجلیل از معلمان اختصاص ندارد. صمیمانه‌ترین سپاس‌های خود را نثار خانواده‌هایی می‌کنم که بدون هیچ ابلاغ، دستور یا وظیفه‌ای، پشتیبان همسر، پدر، مادر یا فرزندان معلم خود بوده اند و مبارزان جبهه‌های نبرد علیه جهل را، پشت‌گرم و استوار ساخته اند. این روز فرخنده بر خانواده‌های یکایک معلمان مبارک باد!

همه‌گیری کرونا، گروهی از معلمان را نیز به بستر بیماری افکند. فداکاری معلمانی که به علت بیماری در قرنطینه خانگی به سر می‌بردند، اما در همان شرایط به معلمی پرداختند، تصویر افتخارآمیز و غرور‌آفرینی از روح بلند معلمانه بود. این روز فرخنده بر آفرینندگان زیباترین جلوه‌های معلمی خجسته باد!

آموزش غیر حضوری، جز به مدد همکاری گسترده و همه‌جانبه دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان میسر نمی‌شد. خانواده‌ها، همیشه بازوی توانای معلمان در ایفای وظایف و برآوردن اهداف آموزش و پرورش بوده اند. این شرایط بحرانی، با همه مصائب و شدائدی که به بار آورد، این لطف خفیه را داشت که جامعه فرهنگی را به اندازه خانواده‌های همه دانش‌آموزان وسعت بخشید. این روز فرخنده بر یاریگران معلمان نیزخجسته باد!

همکاران ارجمند و معلمان عزیز

به پاس این مجاهدت‌های عاشقانه تان دست‌های پرمهرتان را به گرمی می‌فشارم و در کمال تواضع از شما میخواهم با همان همت بلندی که روز‌های سخت گذشته را سپری کرده اید، آماده آینده باشید. امید داریم که در پس این کوشش همگانی، پیروزی بر دشواری‌های آینده، آسان‌تر از پیروزی بر دشواری‌هایی باشد که پشت سر گذاشته ایم.

در پایان یاد و خاطره همه‌ی معلمان بزرگ بشریت، علامه شهید مرتضی مطهری و بیش از چهل هزار معلم و دانش آموز گلگون کفن راه حق و حقیقت را گرامی داشته، بار دیگر همت بلندتان را می‌ستایم و در برابر این همه عشق، سر تعظیم فرود می‌آورم و روز بزرگ معلم را به همه شما و پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت تبریک عرض می‌نمایم.

توفیق قرین راهتان باد.»

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار