تولید ۱۰۰ هزار ماسک در کانون‌های فرهنگی تربیتی لرستان

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در کارگاه‌های کانون فرهنگی تربیتی این استان تولید شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک در کارگاه‌های کانون فرهنگی تربیتی این استان تولید شد.

حجت مومنی بیان کرد: در راستای مقابله با ویروس کرونا ۶ کارگاه تولید ماسک در سطح کانون‌های فرهنگی تربیتی این استان فعال شد.

او  با بیان اینکه در این کارگاه‌ها دانش اموزان و مربیان فعالیت دارند افزود: کانون‌های فرهنگی تربیتی با مشارکت خیران و واحد‌های سازندگی سپاه پاسداران، دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با بیماری کرونا اقدام به تشکیل کارگاه‌های تولید ماسک نمودند.

مومنی اظهار داشت: در این کارگاه‌ها مواد اولیه مخصوص از طریق خیران و سپاه تهیه و آماده سازی ماسک‌ها توسط کانون‌های فرهنگی تربیتی با نظارت آموزش و پرورش انجام می‌شود که ماسک‌ها پس از تولید و بسته بندی بهداشتی و اصولی توسط گروه‌های جهادی در بین مردم توزیع می‌گردد.

او ادامه داد: کارگاه‌های تولید ماسک کانون‌های فرهنگی تربیتی استان در شهرستان‌های خرم آباد، بروجرد، دورود، پلدختر و نورآباد با استفاده از تجهیزات و امکانات موجود این مراکز فعال شدند.

مومنی اضافه کرد: در روز‌های نخست فعالیت این کارگاه‌ها روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ ماسک در این مراکز تولید می‌شد و اکنون بر اساس میزان سفارش دریافتی در این کارگاه‌ها ماسک تولید می‌شود.

او گفت: در کارگاه امام علی روزانه ۴۰۰ ماسک نانو با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برای استفاده کادر درمان استان تهیه می‌شود.

۳۵۲ هزار دانش آموز لرستانی در چهار هزار و ۸۵۰ آموزشگاه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: آموزش و پرورش ، کرونا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.