ایمونولوژی در تلاش برای کنترل کرونا

متخصص سیستم ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:روش‌های درمانی پیشنهاد شده مانند تولید واکسن و پلاسما درمانی برای مقابله با کرونا برگرفته از علم ایمونولوژی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شکراله فرخی متخصص سیستم ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: پیشگیری و روش‌های مختلف درمانی کنونی برای بیماری کووید-۱۹ به‌عهده متخصصان ایمونولوژی است و روش‌های درمانی پیشنهاد شده برای کرونا ویروس نظیر تولید واکسن، پلاسما درمانی و درمان‌های مبتنی بر بیومارکر‌ها (بیومارکرتراپی) بر علیه ویروس کرونا برگرفته از علم ایمونولوژی است.

او افزود: علم ایمونولوژی به بررسی سیستم ایمنی در بدن می‌پردازد و به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین علومی است که از دیرباز در خدمت بشر بوده و می‌توان واکسیناسیون را به‌عنوان شاخه‌ای از این علم در نظر گرفت که یکی از بزرگترین موفقیت‌های علم پزشکی برای حذف بیماری‌های عفونی در دنیا است.

مدیر گروه ایمونولوژی و آلرژی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: در واقع سیستم ایمنی به‌عنوان ارتش بدن محسوب می‌شود که از ورود هر عامل خارجی به بدن جلوگیری می‌کند و بدن را در مقابل عوامل عفونی و غیر عفونی محافظت می‌کند.

فرخی گفت: روش‌های جدید درمانی در بسیاری از بیماری‌های دیگر نظیر انواع سرطان‌ها، بیماری‌های آلرژی و بیماری‌های خود ایمن و بسیاری از بیماری‌های دیگر مبتنی بر درمان بر پایه سیستم ایمنی (ایمونوتراپی) است.

او گفت: روز ۲۹ آوریل از سوی اتحادیه بین‌المللی جوامع ایمونولوژی جهان (IUIS) به‌عنوان روز ایمونولوژی معرفی شده که امسال نیز دهم اردیبهشت به‌عنوان این روز بزرگ علمی در ایران و جهان مطرح شد.

متخصص سیستم ایمنی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با توجه به شیوع جهانی ویروس کرونا اهمیت علم ایمونولوژی بین دانشمندان، پژوهشگران و مردم بیشتر مشخص شده بر همین اساس شعار امسال این روز «ایمونولوژی در تلاش برای کنترل کرونا» اعلام شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.