محور یزد - بندرعباس یکی از محور‌های مهم و اقتصادی کشور

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: محور‌های ترانزیتی ایران در حمل کالا و جابه جایی مسافر باعث شده تا این محور‌ها به عنوان محور‌های اقتصادی کشور شناخته شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، خداداد مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای  در سفری یک روزه به استان یزد، ضمن بازدید از محور ترانزیتی یزد - بندرعباس، سطح ایمنی راه‌ها و وضعیت رویه آسفالتی این محور را مورد بررسی قرار داد.

او در حاشیه این سفر با اشاره به اهمیت مناسب سازی راه‌ها و ایمن سازی آن ها، گفت: محور‌های تهران- قم - کاشان و یزد - بندرعباس از محور‌های ترانزیتی ایران هستند که به دلیل قرار گیری در کریدور شمال به جنوب اهمیت بسیار زیادی دارند.

مقبلی ادامه داد: نقش مهم محور‌های مذکور در حمل کالا‌های اساسی و جابه جایی مسافر باعث شده تا این محور‌ها به عنوان محور‌های اقتصادی کشور شناخته شوند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، تاکید کرد: به منظور بررسی رویه آسفالت و سطح ایمنی محور‌های تهران- قم - کاشان و یزد - بندرعباس، بازدید از محور‌های سه استان تهران، یزد و بندر عباس در دستور کار قرار گرفت.

مقبلی تصریح کرد: در ابتدا از محور اصلی تهران بازدید بعمل آمد و از نقایص سطح رویه‌ی آسفالت‌ها و مسائل ایمنی آن به منظور برنامه ریزی اعتباری و اجرایی برای رفع این مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به رانندگان و مسافران، تصویر برداری شد.

او افزود: خوشبختانه در حوزه استحفاظی استان یزد در محور اصلی کاشان به یزد، سطح رویه‌ی آسفالت‌ها مناسب و تقریبا قابل قبول بود، البته بحث‌های ایمنی آن همچون تابلو علائم، خط کشی‌ها و غیره  باید مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد که این مباحث را در برنامه ریزی خود قرار خواهیم داد.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای،گفت: در ادامه بازدید‌ها از استان یزد به سمت استان کرمان و بندرعباس خواهیم رفت تا علاوه بر بررسی سطح رویه آسفالت، بحث‌های ایمنی این مسیر را نیز مورد بازرسی قرار دهیم تا بتوانیم برنامه ریزی لازم برای ارتقای ایمنی راه‌ها و سطح رویه مناسب و قابل سرویس برای حمل کالا و جابه جایی مسافر در سال جاری و سال‌های آینده را داشته باشیم.

در این بازدید علی رودکی معاون روسازی اداره کل نگهداری راه و ابنیه فنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقبلی معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را همراهی کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار