ارائه مشاوره به دانشجویان دارای مشکلات روحی و روانی

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز گفت: دانشجویان نیازمند به مشاوره و مشکلات روحی و روانی شناسایی شده و به واحد مشاوره دانشگاه شیراز ارجاع می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی حفیظی مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز  با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع  از سوی این مدیریت در دوره گسترش بیماری کرونا ، بیان کرد:در هفته اول اسفند ماه پارسال در انتهای جشنواره دانشجویی چرتکه بودیم و هفته بعد از آن قرار بود جشنواره غذا و جشنواره رویش مخصوص کانون‌های فرهنگی برگزار شود، اما برای حفظ سلامت دانشجویان و بر اساس تصمیمات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تمام برنامه‌های فرهنگی  تا اطلاع ثانوی لغو شد و به تاریخ آتی که اطلاع رسانی می شود انتقال پیدا کرد.

او، تصریح کرد: تولید مجموعه داستانی با نام (دانا و کرونا) که تمام مراحل تولید آن از نویسندگی تا طراحی، تولید پادکست، بازنگری علمی در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، انتشار در فضای مجازی  از سوی دانشگاه شیراز انجام شد.

حفیظی ادامه داد:جامعه هدف این مجموعه داستانی، کودکان و خردسالان بودند که باز خورد بسیار خوبی در شهر و حتی کشور را داشت.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: تولید مجموعه فیلم و مصاحبه با اساتید دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دیگر موضوعی بود که مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز به آن اشاره کرد.  

او، اضافه کرد: علاوه بر تولید مالتی مدیا، بالغ بر ۱۵۰ پوستر مختلف با پیام‌های روان شناسی طراحی و بر اساس زمان بندی مشخص در فضای مجازی منتشر شد.

حفیظی اظهار کرد: مجازی شدن آموزش دغدغه‌هایی را برای برخی از دانشجویان ایجاد کرده، که در همین زمینه دانشگاه شیراز با طراحی و اجرای طرح (همیار دانشجو) گامی در راستای تحقق نیازها و خواسته‌های آنان برداشته است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز تاکید کرد: تعدادی از دانشجویان به دلیل  بهره مند نبودن از وسایلی مانند گوشی هوشمند، لپ تاپ و گزاف بودن هزینه‌های دسترسی به اینترنت پرسرعت در این دوران دچار برخی مشکلات شد ه اند و مسؤولان دانشگاه شیراز با اجرای طرح (همیار دانشجو) تلاش کردند این دغدغه‌ها و مسائل را تا حدودی کاهش دهند و نیازهای متاثر از کرونا را در زمینه‌های مختلف رفع کنند.

او، بیان کرد: مسائل و مشکلات دانشجویان در ارتباط با آموزش الکترونیکی جمع آوری شده و راه حل هریک از این مشکلات و نحوه ارائه کمک به دانشجویان تدوین شده است.

حفیظی تصریح کرد: نتیجه بررسی‌های یادشده به تشکیل کارگروه همیار دانشجو در دانشگاه شیراز منجر شد این شورا متشکل از کارگروه‌های در زمینه‌های گوناگون آموزشی، مالی و رفاهی، روحی و روانی، فرهنگی و پژوهشی (مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی)  بوده که ریاست آن بر عهده قائم مقام رئیس دانشگاه و معاون آموزشی و دبیری آن نیز برعهده مدیریت فرهنگی است.

مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز ادامه داد: این کارگروه در بدنه دانشکده‌ها و با همکاری معاونان دانشجویی و فرهنگی متشکل از ۱۰۰ تن از استادان و ۵۰ کارشناس فعالیت می‌کند، به این گونه که اساتید و کارشناسان با عنوان پشتیبان دانشجو با دریافت اطلاعات اولیه  از طریق مرکز آی تی دانشگاه  حضور دانشجویان در کلاس‌های الکترونیک را رصد می‌کنند.

او، افزود: کارشناسان به تدریج با همه دانشجویان تماس می‌گیرند و اطلاعات کسب شده از این طریق پایش می‌شود که دانشجویان نیازمند به مشاوره و مشکلات روحی و روانی شناسایی شده و به واحد مشاوره دانشگاه شیراز ارجاع داده می‌شوند تا پشتیبان‌های آموزشی به وضعیت تحصیلی دانشجویان رسیدگی کنند.

حفیظی اضافه کرد: کم و بیش ممکن است دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی برای ثبت و نگارش طرح پایان نامه و ارائه پروپوزال دچار مشکل باشند که نیازسنجی در زمینه موضوعات رفاهی و مالی نیز انجام می شود.

انتهای پیام/ت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.