طرح‌هایی که رئیس جمهور فردا در ایلام افتتاح می کند

تعدادی از طرح‌ها و پروژه‌های استان ایلام پنجشنبه این هفته به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی پوراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: ۲ طرح بزرگ شبکه آبیاری و زهکشی فکه دهلران و آبگیری سد مخزنی گلال ایلام پنجشنبه این هفته به صورت ویدیو کنفرانس توسط حسن روحانی رئیس جمهور افتتاح می‌شود.

او اظهار کرد: در این آیین شبکه آبیاری و زهکشی فکه شهرستان دهلران به مساحت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار و طول ۳۹ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ارزی ۵۰ میلیون یورویی و سه هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

پور احمد افزود: از مهمترین اهداف این طرح تامین آب و توسعه اراضی کشاورزی به وسعت ۲۲ هزار هکتار، کمک به افزایش تولید محصولات کشاورزی و قطع وابستگی و ایجاد اشتغال پایدار به تعداد پنج هزار و ۵۰۰ نفر است.

سد مخزنی گلال با سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال نیز از دیگر طرح‌های مهمی است که به وسیله رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفراس به بهره برداری خواهد رسید.

ظرفیت سرریز این سد ۸۹۰ مترمکعب در ثانیه با حجم ۱۹.۳۵ میلیون مترمکعب در رقم نرمال و متوسط حجم تنظیم سالانه ۱۴.۳ میلیون مترمکعب است.

با بهره‌برداری از سد مخزنی گلال، امکان تنظیم آب سطحی این رودخانه به میزان ۱۴.۳ میلیون متر مکعب در سال برای تامین نیاز‌های مجتمع پتروشیمی میسر خواهد بود.

همچنین روز پنجشنبه ۹ طرح برق رسانی با اعتباری بالغ بر ۷۵۷ میلیارد ریال از طریق ویدئو کنفراس به بهره برداری خواهد رسید.

از جمله این طرح‌ها بازسازی شبکه آسیب دیده از سیلاب سال گذشته با نصب ۱۷ دستگاه پست هوایی، هفت هزار و ۶۰۰ متر شبکه فشار متوسط هوایی، یک هزار و ۱۳۶ متر شبکه فشار ضعیف هوایی و ۶۰ متر کابل کشی فشار ضعیف زمینی است.

نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی شهرستان دهلران، فاز اول نیروگاه مقیاس کوچک ۶ مگاواتی شهرک صنعتی ایلام و توسعه و اصلاح شبکه برق استان شامل ۳۰۰ دستگاه پست هوایی، احداث و اصلاح ۲۲۶ هزار متر شبکه فشار ضعیف و متوسط از دیگر پروژه‌های افتتاحی استان با حضور وزیر نیرودرویدئو کنفراس روز پنجشنبه خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در رابطه با طرح‌هایی که فردا افتتاح خواهند شد اظهار کرد: ۱۲۳ پروژه مهم عمرانی و تولیدی زیربخش‌های کشاورزی جهاد کشاورزی استان با حضور رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به صورت ویدیو کنفرانس در ۱۰ اردیبهشت افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.