سبقت الهی : ورزش کردن برای من مانند اعتیاد شده است

عضو تیم ملی تیراندازی گفت: ورزش کردن برای من مانند اعتیاد شده است اگر این روند متوقف بشود حال و هوای خوبی ندارم.

سبقت الهی : ورزش کردن برای من مانند اعتیاد شده استگلنوش سبقت الهی عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آشنایی خود با رشته تیراندازی اظهار کرد: خیلی اتفاقی وارد رشته تیراندازی شدم، برادرم یک سلاح شکاری بادی خریده بود. من نیز آن را در دست گرفتم و علاقه‌مند شدم. بعد از آن در باشگاه ثبت نام کردم و تیراندازی را ادامه دادم. از ۲۲ سالگی با این رشته آشنا شدم و یک سال بعد در سال ۱۳۹۳ به عضویت تیم ملی تیراندازی در آمدم.

او افزود: آن زمانی که بارشته تیراندازی آشنا شده بودم، فقط تصمیم داشتم در المپیک حضور پیدا کنم و دوست داشتم سهمیه المپیک را کسب کنم. به رشته تیراندازی واقعا علاقه دارم و اگر زمانی در تیم ملی نبودم حتما این ورزش را ادامه می‌دهم.

عضو تیم ملی تیراندازی با اشاره لغو مسابقات هند گفت: زمانی که از اردوی آلمان بازگشتیم قرار بر این شد بعد از استراحت کوتاه برای مسابقات هند آماده بشویم که با شیوع ویروس کرونا تمامی اردو‌ها و مسابقات لغو شدند.

او افزود:اکنون در خانه طبق برنامه‌ای که مربی از راه دور و از طریق فضای مجازی برای من و هم تیمی هایم ارائه می‌دهد، در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهرتمرین می‌کنم. البته تمرینات من به صورت خشک است.

عضو تیم ملی تیراندازی با تپانچه ادامه داد: زمان ورزش کردن من به نوع تمرین‌هایی که مربی می‌دهد بستگی دارد. کیفیت تمرین هایم در خانه نسبت به اردو خیلی متفاوت است، تمرین خشک تا تیر زدن دنیای متفاوتی دارد، ولی به هر حال این تمرینات را انجام می‌دهم که تقریبا بتوانم آمادگی ام را حفظ کنم، چون واقعا نمی‌شود آمادگی را کامل در خانه حفظ کرد.

او افزود: ورزش کردن برای من مانند اعتیاد شده است. وقتی به ورزش عادت کردم ناخودآگاه این روند برایم ادامه پیدا کرد و اگر این روند متوقف بشود حال و هوای خوبی ندارم. هر چند در این وضعیت قرنطینگی برای همه خوب است که ورزش کنند به دلیل اینکه برای داشتن روحیه و شادابی ورزش کردن خیلی موثر است. اکنون احساس می‌کنم بدنم نسبت به زمان اردو خیلی افت پیدا کرده است. از خانه فقط برای موارد ضروری به دفعات کم بیرون رفته ام و حتی برای پیاده روی و دو نیز به بیرون نمی‌روم.

سبقت الهی با اشاره به تعویق زمان المپیک ادامه داد:برای تعویق زمان المپیک تصمیم درستی گرفته شد. المپیک یک بخش از زندگی است و بخش مهم‌تر سلامتی است. البته شنیدن خبر لغو مسابقات، نخست برایم شوکه کننده بود برای اینکه من و هم تیمی هایم وقتی از اردوی آماده سازی آلمان برگشتیم، برای حضور در مسابقات هند کاملا آماده بودیم و کشور هند تمامی مرزهایش را بست و مسابقات لغو شدند.

او افزود:دلم برای حضور در اردو‌های تیم ملی تیراندازی تنگ شده است. امیدوارم هرچه سریع‌تر اردو‌ها شروع شود و تمریناتمان را آغاز کنیم.

سبقت الهی گفت:کادر درمانی و پزشکی در شرایط سختی قرار دارند. بیشتر از اینکه باید به فکر خودمان باشیم که فقط مریض نشویم به فکر پزشکان و پرستاران نیز باشیم که چقدر تحت فشار هستند. اگر برخی در خصوص این موضوع بزرگ سهل انگاری کنند و اصول بهداشتی را رعایت نکنند یک سری افراد دیگر را با این کار تحت فشار قرار می‌دهند که اصلا کار اخلاقی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار