در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کلاس‌های عملی دانشجویان به ترم بعد موکول می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم درباره تصمیمات این وزارتخانه برای برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها با توجه به شیوع ویروس کرونا توضیحاتی داد.

علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تصمیمات وزارت علوم برای برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های عملی در تابستان به صورت فشرده برگزار می‌شود و اگر شرایط برای حضور دانشجویان فراهم نشود این کلاس ها به ترم بعد موکول می‌شود و نمره به نیمسال جاری انتقال یافته و ثبت شود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کند که شرایط برای حضور دانشجویان فراهم نیست؛ این کلاس‌ها برگزار نمی‌شود.

خاکی صدیق درباره آخرین تصمیمات برای شهریه دانشجویان شهریه پرداز گفت: تصمیم گیری درباره شهریه در حیطه اختیارات ما نیست و هیئت امنای دانشگاه‌ها باید درباره آن تصمیم گیری کند.


بیشتر بخوانید: درخواست داوطلبان کارشناسی ارشد ۹۹ برای تعویق مجدد کنکور


امکان برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی فراهم نیست

معاون آموزشی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که زیر ساخت لازم برای برگزاری کلاس‌های علمی به صورت مجازی فراهم است یا خیر، گفت: به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ کرده ایم مبنای به پایان بردن نیمسال جاری را اتکای حداکثری بر آموزش‌های الکترونیکی قرار داده و آموزش الکترونیکی برای همه دروس شامل کلیه دروس عمومی، اختصاصی و در همه مقاطع تحصیلی بدون محدودیت و با مدیریت دانشگاه مجاز است، ولی فعلا امکان برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی فراهم نیست.

آخرین جزئیات از رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها

علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه سیاست‌گذاری و نظرات تخصصی آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم و عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره جزئیات رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها، گفت: تا چند وقت پیش یک اپراتور اعلام کرد که اینترنت دانشجویان را رایگان کرده است؛ هم اکنون چندین اپراتور به طور رسمی رایگان شدن اینترنت را عملیاتی کرده اند.

صفوی ادامه داد: با آغاز سال نو، لیستی از دانشگاه‌ها به اپراتور‌ها ارسال شد، اما بعد از این تاریخ، به دلیل اینکه تعداد کلاس‌های دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است، آی‌پی‌ها بیشتر شده و بسیاری از دانشگاه‌ها تا ابتدای سال اطلاعات آی‌پی‌های خود را برای ما ارسال نکرده بودند.

او افزود: چند روز پیش آخرین لیست دانشگاه‌ها را به وزارت ارتباطات اعلام کردیم. دانشگاه‌ها باید در این هفته با اپراتور‌های خود مکاتبه کنند تا معلوم شود اینترنت رایگان برای آن‌ها اعمال شده است یا خیر.

این عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز در پاسخ به این سوال که هزینه کلاس‌های مجازی نباید به نسبت حضوری کمتر باشد، گفت: در این رابطه باید به دو نکته اشاره کرد اول اینکه بخش زیادی از دانشجویانی که در حال استفاده از آموزش‌های مجازی هستند شهریه پرداز نیستند و برای این دسته در خانه ماندن و هزینه خوابگاه و تردد را ندادن بهتر است، اما برای رایگان شدن اینترنت آن‌ها نیز در تلاش هستیم. نکته دوم اینکه بخشی از دانشجویان شهریه پرداز هستند به همین دلیل برای این دسته از دانشجویان مقرر شده بود دانشگاه‌ها تسهیلاتی را در نظر بگیرند که این امر در اختیار دانشگاه‌ها گذاشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار