بهره برداری از دستگاه تصفیه شیرابه در دفنگاه سراوان

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت از افتتاح دستگاه تصفیه شیرابه در آینده‌ای نزدیک، در دفنگاه سراوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا حاجی پور، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: در حال حاضر آماده سازی دستگاه تصفیه شیرابه ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و در کمتر از یک ماه آینده این دستگاه در سراوان به بهره برداری می‌رسد.

او، با اشاره به اینکه در حال حاضر انباشت زباله‌های سراوان به ارتفاع ۹۰ متری رسیده است، افزود: کوه زباله ۹۰ متری سراوان، یکی از مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی گیلان و به‌ ویژه رشت است که سال‌هاست استان را درگیر خود کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری رشت گفت: با ورود روزانه ۸۰۰ تن زباله به این مرکز، به طور متوسط حدود ۷ لیتر بر ثانیه شیرابه تولید و وارد سفره‌های زیر زمینی می‌شود، که با راه اندازی دستگاه تصفیه شیرابه می‌توان کمک به سزایی به رفع مشکل زیست محیطی منطقه کرد.

علیرضا حاجی پور افزود: تولید شیرابه ها، باعث آلوده شدن سفره‌های زیر زمینی، محیط زیست و تغذیه دام و طیور، آلوده سازی رودخانه ها، تالاب انزلی و دریای خزر، مزارع برنج و باغ‌های میوه، ایجاد بیماری‌های پوستی در مناطق مجاور می‌شود.

او از احداث تصفیه خانه شیرابه در سراوان به دور از محل خطر رانش خبر داد و گفت: این زمین به مساحت هزارو ۲۰۰ متر مربع دور از محل خطر رانش قرار دارد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند‌های شهرداری رشت، با تاکید بر ضرورت شن ریزی روزانه برای رعایت اصول بهداشتی گفت: اقداماتی برای مدیریت دفنگاه که شامل سمپاشی و گندزادیی، تسطیح، جداسازی زباله‌های عفونی و شن ریزی است، روزانه در سراوان انجام می‌شود.

علیرضا حاجی پور تصریح کرد: بیش از ۱۶ هکتار از اراضی جنگلی منطقه سراوان رشت سال‌ها است که مامنی برای زباله‌های استان شده است که در تلاشیم با افتتاح تصفیه خانه شیرابه بتوانیم مشکلات زیست محیطی ناشی از زباله‌های سراوان را رفع کنیم.

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.