گران‌ترین نقل و انتقالات ۲ فصل اخیر فوتبال اروپا

باشگاه‌های فوتبال در اروپا هزینه‌های زیادی را برای جذب بازیکن متقبل شده اند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان, یکی از پُر درآمد‌ترین ورزش دنیا، فوتبال است. فوتبالیست‌های حرفه‌ای قرادادهایی با مبالغ نجومی به امضا می رسانند و درآمد‌های هنگفتی دارند. در ادامه گزارش، گران قیمت‌ترین نقل و انتقالات ۲ فصل اخیر اروپا را بررسی می‌کنیم. بعضی از این بازیکنان شایستگی مبالغ دریافتی را داشته اند، اما تعدادی از آن‌ها هم تنها ضرر‌های مالی را بر تیم‌های فوتبال تحمیل کرده اند.

امباپه با ارزش‌ترین بازیکن ۲ فصل اخیر اروپا

انتقال کیلیان امباپه از تیم فوتبال موناکو به  پاری سن ژرمن، گران‌ترین نقل و انتقال ۲ فصل اخیر اروپا بوده است. این بازیکن در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ به جمع پاریسی‌ها پیوست. مبلغ انتقال امباپه ۱۶۲ میلیون پوند بوده، اما این یکی از ارزشمند‌ترین خرید‌های تاریخ تیم فوتبال پاری سن ژرمن به شمار می رود.

این بازیکن ۲۱ ساله در ۱۲۰ بازی برای پاریسی‌ها به میدان رفته که حاصل آن ثبت ۹۰ گل برای این بازیکن بوده است. عملکرد درخشان او باعث شده تا تیم‌های فوتبال رئال مادرید و لیورپول خواهان جذب این بازیکن در فصل نقل و انتقالات تابستانی باشند.

ژائو فلیکس بازیکن گران قیمت اما بی کیفیت

ژائو فلیکس بازیکن پرتغالی تیم فوتبال اتلتیکو مادرید در ماه جولای سال ۲۰۱۹ به جمع اتلتیکویی‌ها پیوست. هدف از خرید این بازیکن، پُر کردن جای خالی آنتوان گریزمان و مبلغ انتقال این بازیکن ۱۱۲ میلیون پوند بود.

انتقال فلیکس از تیم فوتبال بنفیکا به تیم اتلتیکو مادرید، دومین انتقال گران قیمت ۲ فصل اخیر فوتبال اروپا است. این بازیکن در ترکیب تیم بنفیکا خوش درخشید و اوج عملکرد او در بازی تیم بنفیکا در مقابل تیم آینتراخت فرانکفورت در چارچوب رقابت های لیگ اروپا بود. فلیکس در این بازی برای تیمش ۳ گل به ثمر رساند.

فلیکس در این فصل نتوانست عملکرد قابل قبولی را در تیم اتلتیکو مادرید داشته باشد. او در ۲۶ بازی که برای تیمش به میدان رفت، تنها موفق شد ۶ گل بزند. مسئولان اتلتیکو از خرید این بازیکن بهره چندانی نبرده اند.

گریزمان، خرید نا‌موفق بارسلونا

آنتوان گریزمان که در ماه جولای سال ۲۰۱۹ از تیم اتلتیکو مادرید به بارسلونا پیوست، انتقال او سومین انتقال گران قیمت بوده است. قرار بود این بازیکن به همراه لیونل مسی و لوئیس سوارز، یکی از گل زن‌ترین خط حمله‌های فوتبال اروپا را تشکیل دهند، که به دلیل عملکرد ضعیف گریزمان و مصدومیت لوئیس سوارز، این امر محقق نشد.

مبلغ انتقال این بازیکن ۱۰۷ میلیون و ۶۰۰ هزار پوند بود. گریزمان در ۲۶ بازی که در لالیگا برای آبی اناری پوشان به میدان رفته، تنها ۸ گل به ثمر رسانده است. او هنوز به فرم ایده آل خود در تیم فوتبال بارسلونا نرسیده است.

سرمایه گذاری یوونتوسی‌ها بر روی رونالدو

تیم فوتبال یوونتوس در ماه جولای سال ۲۰۱۸ دست به یک کار بزرگ زد. مسئولان بیانکونری‌ها تصمیم گرفتند کریستیانو رونالدو پرتغالی را به خدمت بگیرند. مبلغ انتقال این بازیکن از تیم فوتبال رئال مادرید ۹۹ میلیون پوند بود. این چهارمین انتقال گران قیمت فوتبال اروپا است.

سرمایه گذاری یوونتوسی‌ها بر روی یک بازیکن پا به سن گذاشته، به ثمر نشست. رونالدو با درخشش خود ۵۳ گل برای تیمش به ثمر رساند که ۴۲ گل در رقابت‌های سری آ (لیگ فوتبال ایتالیا) بوده است.

خرید ناموفق  رئال مادرید

پس از جدایی کریستیانو رونالدو از تیم فوتبال رئال مادرید، این تیم با مشکل گلزنی مواجه شده بود. مسئولان رئالی‌ها برای پُر کردن جای خالی رونالدو تصمیم گرفتند تا با مبلغ ۸۸ میلیون پوند، ادن هازارد را از تیم فوتبال چلسی خریداری کنند. این خرید پنجمین انتقال گران قیمت ۲ فصل اخیر فوتبال اروپا است.

هازارد نتوانست عملکرد خوبی را در تیم رئال مادرید داشته باشد و بسیاری از بازی‌های تیمش را به دلیل مصدومیت از دست داد. او در ۱۵ بازی که برای کهکشانی‌ها به میدان رفته، تنها یک بار موفق به گلزنی شده است.

ششمین انتقال گران قیمت، انتقال هری مگوایر از تیم فوتبال لستر سیتی به تیم منچستر یونایتد است. مبلغ انتقال این بازیکن ۸۵ میلیون پوند بود. خرید این مدافع ۲۷ ساله برای شیاطین سرخ چندان کار آمد نبود.

انتقال روملو لوکاکو بلژیکی از تیم منچستر یونایتد به تیم فوتبال اینتر میلان هفتمین انتقال گران قیمت بوده است. این بازیکن در ماه آگوست سال ۲۰۱۹ و با قیمت ۷۳ میلیون پوند راهی لیگ سری آ شد.

عملکرد لوکاکو برای اینتری‌ها قابل قبول بوده و شایستگی دریافت این مبلغ را داشته است. او در ۳۵ بازی که برای تیمش به میدان رفته است موفق به ثبت آمار ۲۳ گل و ۵ پاس منجر به گل شده است.

خرید نیکولاس پپه از بد‌ترین خرید‌های تیم فوتبال آرسنال در سال‌های اخیر بوده است. در ماه جولای سال ۲۰۱۹ مسئولان آرسنال مبلغ ۷۲ میلیون پوند برای خرید این مهاجم ۲۴ ساله به تیم فوتبال لیل پرداخت کردند. این هشتمین نقل و انتقال گران ۲ فصل اخیر اروپا است.

پپه در تیم آرسنال عملکرد بسیار ضعیفی داشت. او در ۳۲ بازی که برای توپچی‌ها به میدان رفته است، تنها موفق به ثبت ۶ گل شده است.

نهمین انتقال گران قیمت ۲ فصل اخیر اروپا به انتقال لوکاس هرناندز از تیم اتلتیکو مادرید به تیم فوتبال بایرن مونیخ تعلق دارد. مبلغ انتقال این مدافع ۶۸ میلیون پوند بوده است.

این بازیکن هم نتوانست درخشش چشمگیری در ترکیب باواریایی‌ها داشته باشد و ارزش او پس از پیوستن به تیم بایرن مونیخ به شدت کاهش پیدا کرده است. البته آسیب دیدگی مچ پای او در بازی مقابل تیم المپیاکوس در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا، این بازیکن را از شرایط آرمانی خود دور کرد.

انتقال فرنکی دی یونگ از تیم فوتبال آژاکس به بارسلونا، دهمین انتقال گران قیمت است. در ماه جولای سال ۲۰۱۹ مسئولان تیم بارسلونا مبلغ ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار پوند برای انتقال این بازیکن هزینه کردند. درخشش او به همراه تیم آژاکس در لیگ قهرمانان اروپا، دلیل انتقال این بازیکن به نیوکمپ بود.

این بازیکن نتوانست درخشش چشم گیری در ترکیب آبی اناری پوشان داشته باشد. او در این فصل در ۳۷ بازی برای کاتالان‌ها به میدان رفته است که تنها موفق به ثبت ۲ گل و ۴ پاس منجر به گل شده است. عملکرد این بازیکن در حد هزینه‌های انتقالش نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار