آزمایشگاه تشخیص کرونا در هرات دوباره فعال شد

رئیس اداره بهداشت هرات از رسیدن هزار کیت تشخیص کرونا به این ولایت و آغاز دوباره فعالیت آزمایشگاه هرات برای نمونه‌گیری از افراد دارای علائم بیماری و مشکوک خبر داد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر عبدالحکیم تمنا، رئیس اداره بهداشت هرات از رسیدن هزار کیت تشخیص کرونا به این ولایت و آغاز دوباره فعالیت آزمایشگاه هرات برای نمونه‌گیری از افراد دارای علائم بیماری و مشکوک خبر داد.

وی در گفتگو با فارس اظهار داشت: روز گذشته یک محموله از امکانات پزشکی از مرکز افغانستان به هرات رسید که در این محموله  یک هزار کیت و تجهیزات نمونه گیری ازمایشگاهی، 3 هزار ماسک  (ان 95) و یک هزار دست لباس مخصوص پزشکان و پرستاران برای مراکز کووید 19 در هرات نیز فرستاد شده است.

رئیس اداره بهداشت هرات بیان داشت: با رسیدن یک هزار کیت و تجهیزات ازمایشگاهی به هرات اما اکنون فعالیت آزمایشگاه هرات آغاز می‌شود و در این روند نیز تنها افراد دارای علائم را بررسی خواهیم کرد و دیگر نیز مانند گذشته به گونه کامل افراد مشکوک را تست نمی‌کنیم.

گفتنی است که پس از اتمام تجهیزات آزمایشگاهی در تنها آزمایشگاه تشخیص کرونا در هرات، تنها چند کیت محدود برای تست وجود داشت که به دستور مسئولان بهداشت تنها بیماران مثبتی که در بیمارستان هستند برای تست دوم و سوم آنها به کار می‌رفت و افراد مشکوک دیگر نیز باید منتظر آمدن تست های تازه از مرکز افغانستان می‌بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار