راه اندازی پویش «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت»

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : با استفاده از ظرفیت بیش از ۳۲۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزان استان، پویش «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» را راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ماشاءالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به هفته سلامت و شعار حمایت همگانی از مدافعان سلامت، گفت : در طول این هفته براساس روز شمار این هفته تمهیداتی لازم را در فضای مجازی به اجرا گذاشته‌ایم.

او به ادامه بحث بهداشت، سلامت و تندستی تربیت بدنی در فضای مجازی اشاره و گفت : کمپین سفیدان سلامت را با عنوان «هر دانش‌آموز یک سفیر سلامت» راه‌اندازی شده که در قالب آن از ظرفیت بیش از ۳۲۰ هزار نفر جمعیت دانش‌آموزان استان استفاده شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: سالم در خانه ماندن، یکی از شعار‌های مهم این سفیران سلامت است که هر کدام به عنوان یک سفیر سلامت در خانواده کار انتقال آموزش‌ها به سایر اعضای خانواده و جامعه را بر عهده دارند.

پروین با اشاره به اجرای مسابقات غیرحضوری در سطح استان، افزود: در این ایام مسابقات نقاشی را برای دانش‌آموزان ابتدایی، مسابقه تیز، ساختن کلیپ و تیزر، دلنوشته، انشا و مقاله را برای دانش‌آموزان متوسطه دوم داشته‌ایم.

او ادامه داد: حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز در بخش اول مسابقات شرکت کرده که تعدادی هم برنده شده و جایزه‌ای به آن‌ها هم از طرف وازرتخانه و هم از طرف استان تقدیم آن‌ها خواهد شد.

پروین به نصب بنر در درب مدارس استان در راستای اطلاع‌رسانی به عموم مردم در راستای آشنایی با راه‌های پیشگیری از ابتلا با ویروس کرونا اشاره و ادامه داد: تمام جلسات و برنامه‌ها به‌صورت غیرحضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شده است.

این مسؤول گفت: بالغ بر ۱۰ مرکز مشاوره خانواده با همکاری مدرسان خانواده به صورت غیرحضوری و تلفنی و در حال اطلاع‌رسانی و خدمات‌رسانی به والدین و دانش‌آموزان هستند.

او گفت: تمامی مدارس و سالن‌های ورزشی را ضدعفونی و گندزدایی شده تا درصورت بازگشایی، مدارس پاک و سالم باشند و تمامی فرهنگیان در آماده‌باش کامل هستند.

پروین در رابطه با بحث اپلیکیشن شاد، گفت: این اپلیکیشن در راستای آموزش غیرحضوری و مجازی برای دانش‌آموزان ایجاد شده و همکاران پیگیر آن هستند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار