نیمی از فوتی‌های تصادفات در میبد عابرین پیاده هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میبد گفت: از مجموع حوادث درون شهری میبد پارسال ۹ نفر جان باختند که از این تعداد عابرین پیاده بیشترین سهم را داشته اند.

محمد حسین دهقانی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میبد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  از تصادفات درون شهری میبد در سال ۹۸ خبرداد و گفت:  ۹ نفر در تصادفات درون شهر میبد جان باختند که از این تعداد ۵ مورد عابر پیاده ۳ مورد راکبین موتورسیکلت و یک مورد خودرو بوده است.

او باشاره به اینکه تعداد فوتی تصادفات درون شهری میبد در سال ۹۷ و ۹۸ به یک میزان بوده و کاهش و افزایش نداشته است، افزود: از جمله علل تصادف عابرین پیاده، بی توجهی به جلو، رها کردن کودک خردسال در معابر عمومی و سرعت غیرمجاز است.

دهقانی با اشاره به اینکه آمار تصادفات جرحی در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ افزایش ۲۰ درصدی داشته است، گفت: رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی نیز از جمله علل تصادفات جرحی در میبد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میبد با بیان اینکه اولین مورد فوتی عابر پیاده در ایام نوروز پارسال ثبت شد، ادامه داد: کودکان و اطفال از جمله فوتی‌های عابرین پیاده در میبد بودند.

او به ترافیک شهری اشاره کرد و افزود: باتوجه به اینکه بافت شهر میبد سنتی است خیابان‌های میبد به خصوص در ساعات عصر جوابگوی ترافیک نیست و عمده ترافیک شهر میبد در سه راه سعیدی و خیابان امام خمینی به علت تجمع دارخانه‌ها درمانگاه‌ها و فعالیت‌های تجاری می‌باشد.

دهقانی گفت: ایجاد  دور برگردان‌های سه طرف میدان جانباز باعث کاهش ورودی‌های میدان و کاهش تصادفات در این میدان شده است همچنین سه راه هفت تیر که یک نقطه حادثه خیز بود و رانندگان از این نقطه قصد دور زدن داشتن و منجر به حوادث می‌شد با ساخت میدان توانستیم حوادث این نقطه را کاهش دهیم.

او با اشاره به اینکه تعداد ۸ دوربین کنترل سرعت در سطح شهرمیبد فعال است، افزود : سرعت کاه‌هایی که در سطح شهر ساخته شده برحسب نیاز و نظرکارشناسی و شورای ترافیک بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی میبد با بیان اینکه ایام عید امسال با توجه به محدودیت‌های تردد و قرنطینه آمار فوتی و تصادفات نداشته ایم و میزان تصادفات و حوادث در میبد نسبت به فروردین ۹۸ صفر بوده است، گفت: آموزش فرهنگ ترافیک به شهروندان در کاهش تصادفات و حوادث درون شهری بسیار موثر است و پلیس راهنمایی و رانندگی در زمان فعالیت مدارس فرهنگ استفاده از وسائل نقلیه و قوانین عبور و مرور به دانش آموزان آموزش می‌دهد.

او در پایان با اشاره با اینکه افراد هنجار شکن را از طرق گشت نامحسوس پیگیری و کنترل می‌کنیم، گفت: براساس مصوبه وزارت کشور عبور موتور سنگین با قدرت ۲۵۰ سی سی و بیشتر در معابر عمومی و شهری ممنوع است و دارندگان این نوع موتورسیکلت تنها مجوز استفاده از پیست را دارند و برای حمل و نقل آن از محل نگهداری تا پیست باید از یدک کش استفاده کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار