تولید ۴میلیون قطعه ماهیان زینتی در آبیک

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: پارسال بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این شهرستان تولید شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی همت زاده سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اشاره به تولید بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی در این شهرستان، گفت: در حال حاضر ۱۳ واحد تکثیر و پرورش ماهیان زینتی آب شیرین در این شهرستان فعال هستند که از این تعداد سه واحد به صورت کارگاه‌های مستقل تولیدی و مابقی در قالب کارگاه‌های خرد مشغول به فعالیت هستند.

همت زاده افزود: همچنین کارگاه‌های کوچک خانگی در سطح این شهرستان فعال است که به دنبال ساماندهی و شناسنامه‌دار کردن این واحد‌ها در قالب مشاغل خانگی هستیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: این شاخه از آبزی پروری به دلیل هزینه‌های پایین برای راه اندازی می‌تواند یکی از زمینه‌های مهم اشتغالزایی به ویژه در مناطق روستایی باشد و زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را فراهم کند.

همت زاده افزود: وجود شرایط مناسب برای تولید ماهیان زینتی در این شهرستان از جمله فراهم بودن شرایط مناسب فروش به دلیل نزدیکی به پایتخت و بازار‌های مصرف عمده، بهره مندی بهره‌برداران از آموزش بستر مناسبی برای فعالیت را فراهم کرده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.