اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان در آذربایجان شرقی

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت‌: طرح نظارتی رمضان در سراسر استان از سوم اردیبهشت ۹۹ به مدت یکماه اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،  رضازاده معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت‌: طرح نظارتی رمضان در سراسر استان از سوم اردیبهشت ۹۹ به مدت یکماه اجرا می‌شود.

 رضازاده افزود: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و تقاضای عمومی برای برخی از کالا‌ها و خدمات افزایش می‌یابد و پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به‌ویژه کالا‌های پرمصرف و اولویت دار از جمله روغن خوراکی، شکر، خرما، برنج، شیرینی‌جات، زولبیا و بامیه، مرغ وتخم مرغ، گوشت قرمز، میوه و سبزیجات، لبنیات شامل شیر، کره و خامه ضروری است.

او گفت: در این طرح نظارتی ضمن مراقبت و پایش مستمر بازار و توجه ویژه به موضوع تامین و توزیع به هنگام کالا‌های پرتقاضا، بر عملکرد واحد‌های توزیعی و خدماتی و برخورد با تخلفات احتمالی از جمله گرانفروشی و عدم رعایت درصد سود‌های قانونی، کم فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور صورتحساب نظارت خواهد شد.

رضازاده با اشاره به اینکه طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در سه محور عمده پیگیری می‌شود،گفت: بازرسی هدفمند و تقویت حسگر‌های بازار برای اخذ، جمع آوری و انعکاس به موقع اطلاعات از مجاری مختلف تامین، توزیع و قیمت در راستای نظارت پیشگیرانه و برخورد با تخلفات احتمالی؛ بررسی وضعیت شبکه‌های تولید، توزیع و قیمت کالا‌ها و خدمات اولویت‌دار و نهایتا استفاده از ظرفیت اتاق‌های اصناف و اتحادیه‌های صنفی و تشکل‌های صنفی، توزیعی و تولیدی از جمله محور‌های طرح نظارتی یاد شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان ضمن توصیه به بنگاه‌های اقتصادی استان برای رعایت قوانین نظام صنفی و قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، از شهروندان نیز خواست شکایات و گزارش‌های خود در خصوص تخلفات احتمالی را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ اطلاع رسانی نمایند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار