در بسته حوادث امروز بخوانید؛

اقدام به خودکشی دختر نوجوان با حضور به موقع پلیس ختم به خیر شد / کشف سرقت منزل در اردستان

مهم‌ترین حوادث امروز سوم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز سوم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

اقدام به خودکشی دختر نوجوان با حضور به موقع پلیس ختم به خیر شد

سرهنگ" محمدرضا خداوست"، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه فردی قصد دارد با پرت کردن خود از روی پل عابر پیاده یکی از مناطق اصفهان اقدام به خودکشی کند، بلافاصله رئیس و ماموران کلانتری ۱۹ این فرماندهی به همراه نیرو‌های امدادی در محل حاضر شدند.

اوافزود: علی رغم اینکه این دختر نوجوان قصد داشت خود را از بالای پل به پائین پرتاب کند، اما رئیس کلانتری، با استفاده از تکنیک‌های عملیات روانی و صحبت‌های روانشناختی وی را منصرف و به صبر و بردباری دعوت کرده و در خصوص راه حل‌های رفع مشکلات پیش روی با او به گفتگو پرداخت.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان گفت: دختر ۱۹ ساله جهت مشاوره به کلانتری منتقل که طبق گفته‌های وی به علت مشکلات شخصی و عاطفی قصد خودکشی داشته است.

این مقام انتظامی ادامه داد: امروزه بسیاری از جوانان و نوجوانان به دلیل معتاد شدن به فضای مجازی و فاصله گرفتن از خانواده و فضای واقعی جامعه دچار مشکلات روحی و روانی و گرفتار شدن در منجلاب دوستی‌های مجازی می‌شوند و فریب می‌خورند.

سرهنگ خدادوست افزود: مادران و پدران می‌بایست نحوه برخورد با فرزندان خود به خصوص در دوره نوجوانی و جوانی را یاد بگیرند تا بتوانند با فرزندان خود ارتباط موثر برقرار کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در پایان با بیان اینکه ماموران پلیس در همه حال و با تمام امکانات آماده ارائه خدمتگزاری به مردم هستند بیان کرد: آشنایی به فنون سخنوری و نحوه گفتگو و ایجاد ارتباط با شهروندان همواره مورد تاکید فرماندهان و مسئولان پلیس بوده و یکی از ملاک‌های انتخاب افسران پلیس به عنوان رئیس کلانتری و پاسگاه در نظر گرفته می‌شود.
 

کشف سرقت منزل در اردستان

سرهنگ غلامرضا هاشمی زاده فرمانده انتظامی شهرستان اردستان با اعلام این خبر اظهار داشت:در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در شهرستان اردستان، بلافاصله ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی‌های لازم و انجام یکسری تحقیقات موفق شدند یک سارق را در این رابطه شناسایی و دستگیر کنند.

او بیان داشت: متهم در بازجویی اولیه به سرقت از منزل مورد نظر اعتراف و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان از شهروندان خواست: توصیه‌های ایمنی و پیشگیرانه انتظامی را رعایت کنید و هر گونه موارد مشکوک را در اسرع وقت از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.
 

ثبت نام وام یک میلیونی شگرد جدید کلاهبرداری از شهروندان

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات اقتصادی در حوزه کسب‌وکار و بعد از اعلام دولت مبنی بر اعطای وام یک یا دو میلیون تومانی، برخی از افراد سودجو با طراحی سایت‌ها و درگاه‌های جعلی، سعی دارند با شیوه‌های مختلف و بهره بردن از مهندسی اجتماعی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

او افزود: در این شیوه از کلاه‌برداری، مجرمان با ارسال پیام از طریق پیامک، ایمیل، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان "ثبت‌نام وام یک‌میلیون تومانی" کاربران را فریب داده و از قطع شدن یارانه در صورت عدم ثبت‌نام در سامانه، خبر می‌دهند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: این پیام‌ها حاوی لینک‌هایی با عنوان "ثبت‌نام وام" بوده و از کاربران می‌خواهند تا با کلیک و ورود به صفحه یا سایت موردنظر، اطلاعات هویتی و بانکی خود را به‌صورت کامل ثبت کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در فرآیند ثبت نام و دریافت این وام هیچ گونه نیازی به مراجعه به بانک، سازمان‌های دولتی و ثبت نام در هیچ وب سایتی نیست، فقط لازم است کد ملی سرپرست خانوار از شماره تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه پیامک ثبت نام وام یک میلیون تومانی که از سر شماره‌ای غیر از v.refah برای آن‌ها ارسال شود، بدون توجه به چنین پیامک‌هایی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند تا با این دست اعمال مجرمانه برخورد قانونی شود.
 

کشف بیش از یک هزار لیتر گازوئیل قاچاق در فلاورجان

سرهنگ "حسن نیکبخت بیان داشت:ماموران کلانتری ۱۳ فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو وانت نیسان که حامل یک عدد تانکر حمل سوخت بود مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او اظهار داشت: مأموران در بازرسی از خودروی مذکور موفق به کشف یک هزار و ۲۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان خاطر نشان کرد: در این رابطه راننده خودرو نیسان دستگیر و به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی شد.
 

کشف محموله سنگ فرز و دریل صنعتی قاچاق در سمیرم

سرهنگ سهراب قرقانی با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید "رئیسیان" فرماندهی انتظامی شهرستان سمیرم با هوشیاری خود یک دستگاه خودروی اتوبوس مسافربری حامل کالای خارجی قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم در ادامه بیان داشت: ماموران پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۰ دستگاه سنگ فرز و دریل صنعتی مخصوص کارگاه‌های سنگ بری که فاقد مدارک مثبته گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند را کشف کردند.

سرهنگ قرقانی، ارزش کالا‌های کشف شده را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرده و اظهارداشت: در این رابطه دو نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.
 

سقوط مرد ۵۰ ساله از کوه‌های اطراف شاهین شهر

مجتبی رستمی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شاهین شهر گفت: امدادگران و تیم امداد کوهستان سازمان آتش نشانی پس از جستجو و پیدا کردن فردی ۵۰ ساله در مسیر صعب العبور منطقه دره مویی، وی را به پایین کوه منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

او افزود: این فرد ۵۰ ساله از ناحیه کمر آسیب دیده است.
 

انفجار منزل مسکونی در اصفهان

سخنگو و رییس اداره ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این حادثه ساعت ۱۵ و ۴۱ دقیقه امروز در خیابان قائمیه اصفهان در منزلی یک طبقه رخ داد گفت: پس از اعلام این حادثه به ستاد فرماندهی، بلافاصله از ایستگاه‌های ۱۱ و ۳ به محل حادثه اعزام شدند.

فرهاد کاوه آهنگران با اشاره به اینکه در این حادثه مرد ۴۰ ساله‌ای مصدوم و راهی بیمارستان شد افزود: شدت انفجار به حدی بود که چند منزل مجاور نیز دچار خسارت شد.

تست مرتب بست‌ها و محل‌های اتصال لوازم گاز سوز، پرهیز از سوختگیری خودرو در منزل و محیط‌های غیراستاندارد و مسکونی، استفاده از کپسول و مخازن غیراستاندارد و پوسیده، نداشتن ترموکوبل یا قطع کن وسایل گازسوز و در دسترس کودکان بودن لوازم گازسوز می‌تواند از عوامل موثر در اینگونه حوادث باشد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.