پایان ۱۴۰۱، پایان گاز رسانی

مدیرعامل شرکت گاز مازندران از اتمام گازرسانی در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ گازرسانی در استان  به اتمام خواهد رسید، گفت: با توجه به شرایط بوجود آمده ناشی از تحریم‌ها و بالا رفتن نرخ ارز، تمام سعی و تلاش دولت این است که با تزریق بودجه عمرانی، پروژه‌های گازرسانی به مناطق صعب العبور بدون توقف انجام پذیرد.

او  با بیان اینکه  هم اکنون شبکه گاز به دورترین و صعب العبورترین نقاط استان مازندران رسیده است و مجموعا بیش از ۲۱ هزار کیلومتر عملیات شبکه گذاری در استان اجرا شده است،افزود:در حال حاضر عملیات گازرسانی ۲۱۲ روستای مناطق کوهستانی در حال اجراست و ۴۱۷ روستا در مرحله مطالعات گازرسانی قرار دارند.

احمدپور گفت: اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۴ درصد جمعیت روستایی استان مازندران از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

او از اجرای ۶۰۰ کیلومتر شبکه در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال ۹۸ برای گازرسانی به ۱۵۰ روستا برنامه ریزی صورت گرفته بود که برای تحقق این هدف استراتژیک این حجم لوله گذاری صورت گرفته است.

احمدپور دلیل طولانی شدن گازرسانی به مناطق باقیمانده را، افزایش هزینه سرمایه‌گذاری و بالا رفتن قیمت اجناس مصرفی پروژه‌ها، نوسانات ارزی و مبلغ قرار داد پیمانکاران عنوان کرد و گفت: وزارت نفت برای جلوگیری از تعطیلی فعالیت پیمانکاران، هزینه سرمایه‌گذاری در استان را تا ۲ برابر افزایش داد.

جعفر احمدپور مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های بعمل آمده بیش از ۶۳ هزار مشترک جدید در سال ۹۸ از گاز طبیعی بهره‌مند شدند، گفت:با جذب این تعداد مشترک جدید مجموع مشترکین گاز طبیعی در مازندران به یک میلیون و ۴۴۳ هزار مشترک افزایش یافته است.

او با بیان اینکه هم اکنون ۵۹ شهر و ۲ هزار و ۲۸۳ روستای مازندران بهره‌مند از نعمت گاز می‌باشند، افزود: با بهره مندی مشترکین جدید درصد بهره مندی گاز خانوار‌های مازندران به بالای ۹۸ درصد رسیده است.

احمدپور گفت: شرکت گاز استان مازندران در سال ۹۸ به منظور کمک به اقتصاد کشور و رونق تولید، با گازدار نمودن ۳۴۱ واحد صنعتی، موجب برگشت ۶.۵ میلیون لیتر سوخت مایع به ذخایر نفتی کشور شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.