کانون‌های گرد و غبار خوزستان زیر ذره بین مسئولان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: فرماندهان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) از کانون‌های گرد و غبار بازدید کردند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش کیانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: با همراهی فرماندهان بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) استان از کانون‌های گرد و غبار در جنوب شرق اهواز بازدید بعمل آمد.

او هدف از این بازدید را تسریع در روند اجرای عملیات مقابله با ریزگرد‌ها در کانون شماره ۴ جنوب شرق اهواز عنوان کرد و افزود: بیش از ۱۳ سال است که پدیده گرد و غبار در استان به یک معضل جدی تبدیل شده که به منظور مقابله با این پدیده طرح‌های مختلفی از جمله کاشت نهال در این مناطق انجام شده است.

کیانی اظهار داشت: نگهداری و رشد نهال‌های کاشته شده در کانون‌های گرد و غبار، نیازمند تامین آب مورد نیاز و اعتبار است که با همکاری دولت و سایر ارگان‌های مربوطه نگهداری نهال‌ها و تثبیت خاک در مناطق مذکور میسر خواهد شد.

وقوع پدیده گردوغبار بیش از ۱۳ سال است که در استان خوزستان رخ می‌دهد و گاهی به حدی است که سبب تعطیلی مدارس، ادارات، بانک‌ها و... می‌شود، ضمن اینکه منجر به بروز مشکلات تنفسی برای ساکنان این استان شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.