یکی بدو یزدی‌ها با کرونا

با از سرگیری فعالیت بسیاری از مشاغل، موضوعیت کرونا در بین مردم استان یزد رنگ باخته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، از ابتدای اسفندماه پارسال، ویروس کرونا مرز شهر‌ها و کشور‌های مختلف را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت و همه گیری این ویروس مرموز باعث توقف فعالیت بسیاری از مشاغل و اصناف در کشور‌های مختلف شد.

با تعطیلی اصناف و بسیاری از کسب و کار‌های دیگر، مردم استان یزد نیز چند هفته‌ای را به امید رهایی از ویروس کرونا در قرنطینه خانگی ماندند و حالا با از سرگیری فعالیت کسب و کار‌ها گویی موضوع اول جهان لا بلای دل مشغولی مردم گم شده است.

بسیاری از شهروندان بدون رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در سطح شهر حاضر می‌شوند و پیگیر فعالیت‌های عقب افتاده خود شده اند، گویی ویروس کرونا با پایان محدودیت‌های ترددی و اجازه فعالیت اصناف کم خطر، از شهر رخت بر بسته است.

سید محمدرستگاری فرماندار یزد در بازدید از فروشگاه‌های بزرگ تهیه مایحتاج ضروری مردم، گفت: ازدحام در واحد‌های صنفی به منزله کانون شیوع ویروس کرونا ترقی می‌شود و صاحبان این واحد‌ها باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ازدحام جمعیت را کنترل کنند.
او افزود: پیش از این تمرکز ما بر فعالیت واحد‌های غیرضروری بود، اما در شرایط فعلی و از سرگیری فعالیت اصناف کم خطر، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی واحد‌های صنفی و به ویژه واحد‌های ضروری یک الزام قانونی است و در صورت  رعایت نکردن   حداقل موارد بهداشتی، واحد صنفی متخلف پلمب می‌شود.

رستگاری ادامه داد: وضعیت فعلی یزد نتیجه پای کارامدن همه اقشار جامعه است و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و عادی شدن رفتارها، خطرات جبران نا پذیری همچون گسترش شیوع کرونا و افزایش مراجعه به بیمارستان‌ها را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.