نجات جان ۳ بیمار کرونایی در مشهد با استفاده از سلول‌های بنیادی

مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: ۴ بیمار مبتلا به کرونا در مشهد با استفاده از سلول‌های بنیادی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر حمیدرضا رحیمی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: ۴ بیمار مبتلا به کرونا در مشهد با استفاده از سلول‌های بنیادی تحت درمان قرار گرفته‌اند که خوشبختانه سه نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند و متأسفانه یک نفر از آن‌ها فوت کرده است.

او با بیان اینکه سلول‌های بنیادی به‌کارگیری شده برای درمان بیماران کرونایی از افرادی بوده است که هیچ نسبت خانوادگی با هم نداشتند، افزود: این سلول‌ها به‌دلیل داشتن خاصیت تنظیم‌کنندگی، سیستم ایمنی را ترمیم می‌کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد ادامه داد: این پیوند با عنوان پیوند آلوژن شناخته می‌شود، به این معنی که سلول بنیادی فردی را به کسانی که هیچ نسبتی با هم ندارند، پیوند می‌زنیم.

رحیمی با اشاره به  ابتلای کودکان به کرونا بیان کرد: خوشبختانه ابتلای کودکان بسیار محدود و تعداد مراجعه به بیمارستان اکبر بسیار کم بوده است.

او تصریح کرد: تعداد ابتلای کودکان در حد یک درصد بود و به طور کلی تعداد آن‌ها به ۷۰ نفر هم نمی‌رسد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد تاکید کرد: کودکان ۲ تا ۳ روز در بیمارستان بستری می‌شوند و خیلی زود بهبود می‌یابند و خوشبختانه تاکنون در خراسان‌رضوی فوتی کودک مبتلا به کرونا نداشته‌ایم.

رحیمی اظهار کرد: البته این موضوع به معنای رعایت‌نکردن مسائل بهداشتی در کودکان نیست و درباره کودکانی که بیماری زمینه‌ای دیگری مانند نقص سیستم ایمنی دارند، باید مراقب بود.

او درباره گروه‌های خونی که بیشتر دچار کرونا می‌شوند، افزود: به‌نظر می‌رسد ارتباطی بین گروه‌های خونی و ابتلا به کرونا وجود ندارد، ولی گروه‌های خونی مانند A که افرادی استرسی هستند، ممکن است نسبت به دیگر گروه‌ها بیشتر مبتلا شوند، هرچند این‌طور نیست که کرونا در گروه خونی خاصی انتشار بیشتری داشته باشد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار